2016. augusztus 16., kedd

Almadzsem- téli napokra

Egyik évben más blogon láttam és én is elkészítettem, amit azóta már többször ismétlés követett  mert  nagyon finom!  Sok süteményt lehet vele ízesíteni ezért az idén is készítettem pár üveggel  !
                                                                       
Hozzávalók: 2 kg alma, 30 dkg cukor 3 mk. őrölt fahéj, 2 evőkanál citromlé, késhegynyi szalicil.
Elkészítése: Megmostam  megpucoltam  csumájától megszabadítottam az almát és lereszeltem. Edénybe öntöttem  rá a citromlevet és  1/2 dl vizet öntöttem  amit állandó keverés mellett  lassú tűzön főztem addig még nem kezdett sűrűsödni ekkor öntöttem hozzá a cukrot és fahéjat összekevertem  és ismét főztem még a cukor feloldódott .Ekkor beleszórtam a szalicilt elkevertem benne és  levettem a tűzhelyről  majd  az odakészített üvegekbe kanalaztam. Lezártam fóliával majd üvegtetővel,  fejre állítottam 5'-re majd vissza és letakarva hagytam másnapig pihenni. Ezután öltöztettem és tettem téli  "parkoló helyére" a többi finomság mellé!
Házilag-finomat-  téli napokra !

Nincsenek megjegyzések: