2017. július 20., csütörtök

Kekszes-meggyes rétes

Gyúrt tésztából is készítettem már többször többfajtát, de szeretem a   bolti réteslapból  készültet is  egyszerűsége miatt és mert finom ! Kíváncsi voltam erre a változatra amit itt találtam.
                                                                         


Hozzávalók: Bolti leveles tésztából / 4 lap/, 1/2 kg magozott meggy, porcukor -őrölt fahéj ízlés szerinti mennyiségben, 6-7 db háztartási keksz apróra tördelve, olaj a tészta kenésére.
                                                                           

Elkészítése: Konyharuhára tettem az első lapot olajba mártott kenőtollal megkentem rápakoltam a következő lapot... mind a négy lapot kentem egymásra pakoltam kimagozott lecsepegtetett meggyet  a tésztára egyenletesen rápakoltam  porcukrot és fahéjat szórtam rá majd az apróra tördelt kekszet ezután  a tésztát a konyharuha segítségével felgöngyöltem szorosan a két végét is kicsit behajtottam. Olajjal lekentem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  előmelegített sütőben 220 fokon 30' sütöttem. Mikor kihűlt akkor szeleteltem és szórtam meg vaníliás porcukorral.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Ani írta...

Jó ötlet ez a keksz. Én mazsolát vagy darát szoktam közé keverni.

Éva írta...

Ani most teszteltem a kekszes verziót eddig én zsemlemorzsát használtam.