2018. január 11., csütörtök

Cipó

Havi recept újságban láttam igaz ott levesek tálaló eszközeként  és több kisebb cipónak formázva , de annyira megtetszett hogy gondoltam  teszek egy próbát vele két kis cipó mennyiségét összeadva készítettem el !


Hozzávalók: 1,3 dkg élesztő, 1,8 dl víz,  fél evőkanál teljes kiőrlésű liszt, 25 dkg finomliszt, 1,5 kk. só, 1 teáskanál  méz. 
🌻
Elkészítése: fél dl  langyos vízbe tettem az élesztőt és a teljes kiőrlésű lisztet elkevertem hagytam felfutni. Kimért liszt közepébe mélyedést csináltam ebbe tettem a sót , mézet   a felfutott élesztőt és bedagasztottam a maradék langyos vízzel. Letakarva  1 órát pihentettem. Ezután gyúrótáblán átgyúrtam a tésztát cipónak formáztam sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  és még 20' pihentettem. Sütőt előmelegítettem 200 C fokra  A cipó tetejét  késsel bevágtam enyhén sós vízzel átkentem és az előmelegített  sütőben 200 C fokon  25' sütöttem.( A sütőbe a tepsi alá egy másik edénybe vizet tettem.) Mikor kivettem a sütőből  vízzel lespricceltem rácson hagytam hűlni.
Jó étvágyat  kívánok !

Nincsenek megjegyzések: