2018. január 22., hétfő

Megmaradt ételek újra gondolva

Lehet hogy már leírtam valahol de inkább kétszer..... ! Takarékos konyhámban a pazarlás  nem ismert fogalom, semmit nem kidobni  amit csak lehet újra felhasználni. Most pár dolog amit gyakran alkalmazok :
- levestészta ha megmaradt (pld. cérnametélt, de már kockatésztával is készítettem): nagyon finom tojásos tésztát lehet készíteni belőle csupán zsíron átmelegítem a tésztát és ütök rá felvert tojást.
pörkölt ha már krumplival és tésztával is ettük mégis kis adag van még: akkor  két változatot szoktam alkalmazni, vagy finom levest készítek belőle felöntöm vízzel zöldséget teszek bele  felfőzöm, vagy ledarálom és sós palacsintát készítek megtöltöm a hússal a levébe pedig tejfölt teszek amit ráöntök a palacsintára (majdnem olyan mint a hortobágyi húsos palacsinta).
- krumpli bármilyen formában akár hasáb vagy tört állapotában maradt meg ebből nálunk biztos hogy vagy krokett vagy perec esetleg nudli, gombóc vagy krumplilángos  készül !Bármelyiket is készítem kis hozzáadás és kevés energiával nagyon finom étel készíthető!



3 megjegyzés:

sucika írta...

Ezt én is így szoktam mindig csinálni. :))

aranyos fodorka írta...

Ez nagyon kedvemre való bejegyzés ! Soha, semmit nem dobok ki - pedig elég nehéz egy fős háztartásra főzni. És nekem is mindig van valami ötletem, hogy azt, amit kicsit meguntam 2 nap alatt, miképp lehetne "feldobni" harmadnapra.Bár én sok mindent le is fagyasztok, mert egy adagot főzni szinte lehetetlen.(max. rántottából lehet :-) )
Egy ötlet: a megmaradt pörkölttel rakott zöldségeket is tudsz készíteni, pl. én szeretem a karfiolt, brokkolit is így, a húst kicsit összetöröm, rétegesen összerakom, kevés szaftot öntök rá, pici tejfölt a tetejére és átsütöm.
Vagy maradék rizst keverek össze kevés, gyorsan megfőzött vegyes mirelit zöldséggel és ehhez keverem a maradék húst és ezt is átsütöm...
Kár, hogy nem vagyunk túl sokan, akik így gondolkodunk. Hihetetlen mennyiségű étel megy pocsékba - és milliók meg éheznek.

Éva írta...

sucika ennek örülök!
aranyos fodorka mindent fellehet használni, gyakorlat és sokszor a muszáj is rávezeti az embert erre!