2018. április 3., kedd

Burgonyás kukoricás kenyér /házilag

 Az ünnepek  előtt sütöttem ezt a finom kenyeret /tartaléknak/ amit itt találtam!

 

Hozzávalók: 35 dkg finomliszt, 1 nagyobb héjában főtt krumpli/15 dkg/, 15 dkg kukoricaliszt, 1 zacskó szárított élesztő, 2-2,5 dl langyos víz, 3-4 evőkanál olívaolaj, 1 csapott evőkanál cukor, 1/2 teáskanál só és egy sütőzacskó.

🌻
Elkészítése:   Héjában főtt krumplit megpucoltam és összetörtem. Kétféle lisztet összevegyítettem közepébe mélyedést csináltam ide szórtam az élesztőt , cukrot , sót az összetört krumplit és annyi langyos vízzel dagasztottam be amitől összeállt a tészta  az edény és a kezem is tiszta lett. Konyharuhával letakarva 1 órát pihentettem.  Enyhén lisztes deszkán cipónak megformáltam a tésztát tetejét pár helyen bevágtam és vizes kézzel simítottam majd betettem a sütőzacskóba lezártam  a zacskót pár helyen megszurkáltam. Előmelegített sütőben 200 C fokon 45 ' sütöttem. Mikor kivettem ismét átkentem vizes ecsettel. Rácson hagytam hűlni!
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: