2018. június 17., vasárnap

Bodag /lepénykenyér "Ízőrzők" Mencshely

A műsorban cukkinis lecsó mellé adták ezt az érdekes elnevezésű lepénykenyérfélét ami megtetszett és fél adagból készítettem egy próbasütést:)


Hozzávalók: 25 dkg liszt, 1 tojásnak a fele, fél teáskanál só, 0,8 dl víz, kovász: 2,5 dkg élesztő, 1,5 evőkanál liszt, 1 mokkáskanál cukor, 0,8 dl víz, kisült tészta tetejére 0,3 dl olaj 1 gerezd reszelt fokhagyma.
💟

Elkészítése:Először összeállítottam a kovászt amihez a hozzávalókat tálba összekevertem és  3 órát pihentettem. Kimért liszthez öntöttem a kovászt mellé szórtam a sót  a tojást és vízzel bedagasztottam. Letakarva fél órát pihentettem ezután átgyúrtam majd ismét 20' pihenés következett. Ezután tepsi nagyságúra kinyújtottam betettem a tepsibe tetejét késfokával megszurkáltam és előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem. Kivettem a sütőből és még forró volt mikor lekentem az olajban elkevert reszelt fokhagymás keverékkel.
Ui:Ezt a  lepénykenyeret is  csak  tépkedni  szokták amit én szívesen megtettem mert finom :-))
Jó étvágyat kívánok  !

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Elsőre Boldog lepénykenyérnek olvastam a címet...:) Hát az is lehetne, mert guisztusos, jó kinézetű. Ebben a kánikulában nem szoktam itthon kenyeret sütni, pedig az ilyen lepénykenyér is sokkal jobb lenne, mint amilyneket néha a kereskedelemben lehet kapni.

Éva írta...

marisz57 egyszer mikor kicsit hűvösebb van érdemes kipróbálni finom.Köszi!