2018. szeptember 7., péntek

Habos

Egy olyan receptet osztok meg veletek amit kb.20 éve hogy elkértem kolléganőmtől mert nagyon ízlett a sütemény amit egy névnapjára hozott😋 Most került a recept ismét a kezembe és úgy gondoltam gyorsan elkészítem, bár telefonos segítséget sajnos már Magdikától kérni nem tudtam de gondolom meglenne elégedve az elkészített sütimmel💟
Receptjét úgy írom le ahogy lejegyezte: 1 púpozott evőkanál vaj, v. margarin, 10-12 dkg cukor, 2-3 tojás sárgája ezt jól kikeverni, 1 dl tejjel 1/2 citrom leve és héja és annyi liszt sütőporral és egy csipet szódabikarbónával keverve, hogy jól kenhető tészta legyen.(sűrűbb mint a piskóta.) Zsírozott, lisztezett tepsibe tesszük, tetejét  vékonyan megkenjük lekvárral, a tojásfehérjét felverjük habbá 10 dkg cukorral, majd belekeverünk 5 dkg darált diót.  A tészta tetejére kenjük és sütjük.
📎 kérdések helyett megoldást találtam: kb. 30 dkg lisztre , fél csomag sütőporra volt szükségem, 3 db tojással, 10-10 dkg cukorral  készítettem és 180 C fokon 20 ' sütöttem!😋
Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Ez nagy kedvencünk, ideje lesz elkészíteni! Az ember hajlamos egy csomó jó receptet elfelejteni, használni. Kösz, hogy emlékeztettél!:)

Éva írta...

Tiffanylda azért felejtjük el a régieket mert a frissen felfedezettől várjuk hogy az még jobb talán? Legalábbis én sokszor így járok pedig a régen begyakorlott receptjeimmel még soha nem nyúltam mellé:)

Vicuska írta...

Ezt mintha én is sütöttem volna annó, vagy valami nagyon hasonló finomat :)