2019. december 6., péntek

Fahéjas, diós briós

Hozzávalók: tészta:30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, fél dl langyos tej, 1 db tojás, 2 evőkanál cukor, fél mk.só, 8 dkg olvasztott vaj/margarin, töltelék: 5 dkg olvasztott vaj/margarin, 8 dkg darált dió, 2 tk őrölt fahéj, 3 evőkanál porcukor, tészta kenéséhez 1 tojás
😊
Elkészítése:Langyos tejbe morzsoltam az élesztőt kevés cukrot és lisztet tettem hozzá és hagytam felfutni.Kimért liszthez tettem a tészta többi hozzávalóit  felfutott élesztővel együtt és az olvasztott vajat is hozzátéve bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam duplájára kelni. A töltelékhez kimért vajat edénybe tűzhelyre tettem felforrósítottam  ezután hagytam hűlni. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a tésztát négyszögletesre elnyújtottam  megkentem a már nem forró vajjal és megszórtam a darált dió-cukor és fahéj keverékével. A tésztát keresztben 6 egyforma részre vágtam majd a  csíkokat a hosszabbik oldaluknál fogva feltekertem.Az így kapott vékony rudakat csigavonalban feltekertem. Sütőpapírral fedett tepsire tettem felvert tojással megkentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 30' sütöttem. Porcukorral szórtam meg.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: