2020. március 29., vasárnap

Vajas házi kifli

Az elmúlt héten botlottam  ebbe a receptbe és  gondoltam fél adagból elkészítem azt írom le:)
Hozzávalók 4 db kiflihez: 150 g finomliszt, 100 g tej, 100 g vaj olvasztva, 10 g friss élesztő, 1 mk cukor, egy csipet só.
🌺
Elkészítése: A meglangyosított tejnek a felébe tettem a cukrot és az élesztőt. Tálba öntöttem a kimért  lisztet ehhez  tettem a sót, élesztős keveréket ,olvasztott vajat és a maradék tejet. Jól bedagasztottam a tésztát kevés lisztet még a dagasztás során kellett hozzá tennem.  Gyúrótáblán átgyúrtam majd kerek formára nyújtottam és 4 felé vágtam ezeket a cikkeket egyenként feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam kevés tejjel átkentem és 25' pihentettem. Előmelegítettem a sütőt 200 C fokra  a kelési idő leteltével betettem a tepsit  ahol 20' sütöttem a kifliket.😋
📌a kifli nagyon finom legközelebb megpróbálom zsírral elkészíteni:)
Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Ez még vissza van!:) Használni fogom a receptedet, de kipróbálom öregtésztával hogy működik. Majd beszámolok!

Tiffanylda írta...

Elfelejtettem az előbb megkérdezni, hogy nem sok ez a vaj? Ha én háromszorosát csinálom, az rengeteg!...

Éva írta...

Tiffanylda ahogy látod a belinkelt talált helyen is ahol bár dupla mennyiségből készült de ilyen sok volt írva, bennem is megfordult hogy kicsit sok de talán ezért olyan jó még másnap is.(Szerintem azért is kellett hozzá tennem még kevés lisztet összeállításnál.) Mikor készíted úgy is érzed tegyél kicsit kevesebb vajat:)

Éva írta...

Tiffanylda mikor készítettem arra gondoltam hogy legközelebb teszek egy próbát zsírral készítve:)

Katalin írta...

Nagyon guszta! Jó hogy ilyeneket tudsz sütni, kevesebbet kell boltba járni...

Éva írta...

Katalin köszi, valóban péksüteményt mostanában ritkábban veszek.

Tiffanylda írta...

Köszi Éva! Szerintem a zsírból biztos kevesebb kéne, de viszont a vaj íze a tejjel jobban illik a kiflihez. No, majd meglátom, ki fogom próbálni!;) Köszi!

aranyos fodorka írta...

Szépek lettek ! Én ugyan jobb szeretek zsemlét sütni - nem szebb, de praktikusabb, jobban félbe lehet vágni. Azt hiszem a héten - a változatosság kedvéért - én is fogok sütni zsemlét. Kenyerem még van. Egyénként a zsemle is pompásan eláll a fagyasztóban (épp úgy, mint a kenyér.)

Éva írta...

aranyos fodorka köszi. Könnyebb is formázni a zsemlét, mikor milyen kedvem van hozzá azt választom. A fagyasztás én is gyakran alkalmazom.

Éva írta...

Tiffanylda ebben igazad van, ezen tudok változtatni készítem langyos vízzel na jó majd meglátom:)