2020. március 27., péntek

Vaníliás rizsfelfújt


Hozzávalók: 12,5 dkg rizs, 3 dl tej, 1 dl víz, 3 evőkanál cukor, 2 dkg vaj/margarin, 1 tk vanília aroma, kb. 5 dkg mazsola, 2 db tojás, 1 tk. liszt, forma kenéséhez: kevés vaj/margarin és zsemlemorzsa  forma szórásához.
🌺
Elkészítése: Tejet és a vizet összeöntöttem  bele tettem a cukrot aromát és az előzőleg átmosott rizst. Feltettem főni  kevés forralás után lángot elzártam alatta és fedővel letakarva hagytam hogy a rizs megduzzadjon. Közben a vajat kikevertem a tojássárgájával, a tojás fehérjét kemény habnak felvertem. A rizshez kevertem először a  kikevert tojásos vajat,  lisztet  és óvatosan belekevertem a felvert habot is. Előmelegített sütőben 200 C fokon 40' sütöttem.😋
Jó étvágyat!


5 megjegyzés:

Kincse írta...

Amikor meglátom ezt a receptet, annyiszor készülök ilyet csinálni az itthoni fiúknak, de hamar elfelejtem napirendre venni, pedig én szeretném az biztos, remélem ők is. :)

Tiffanylda írta...

Hmmm, csinos darabok!;) Ezt nagyon szeretjük! Ötletet adtál a bableves mellé, köszi.

Gerdi írta...

De jól néz ki! Jó ideje tervezek hasonlót készíteni (meg még mennyi mindent), még nem került sor rá. Talán jövő héten, egy kiadósabb leves mellé.

Katalin írta...

Nagyon guszta! Nálunk is kedvenc 😊

Éva írta...

Kincse ha nem készíted el nem tudhatod milyen lesz a fogadtatás.
Tiffanylda köszi, nálunk tarhonyaleves után volt.
Gerdi köszi, tervből nálam sincs . Sok sikert!
Katalin köszi.