2021. április 28., szerda

Tojáskrémes leveles kosárka

 Az itt talált recept alapján kevesebb mennyiségből készítettem el ami nagyon finom! 


Hozzávalók:  25 dkg leveles tészta , 3 db keményre főtt tojás, 1 tk. mustár, 1 tk. majonéz, fűszerek: só, őrölt bors, petrezselyemzöldje. Tészta kenéséhez 1 tojás.(Ebből a mennyiségből 5 db kosárka és pár darab  édes töltelékkel  készült süteményünk lett)

🌷

Elkészítése: Leveles tésztát  /mivel mirelit volt/ szóba hőmérsékleten hagytam kiengedni majd nyújtottam rajta és nagyobb pohárral kiszaggattam,  pár darabnak a  közepét kisebb szaggatóval kiszúrtam( ebből  lesz a kosár pereme, egy kosárkához egy nagy és két perem kellett).  A kerek lapok szélét körbe kentem felvert tojással rátettem egy karikát azt is lekentem és ismét karikát tettem amit szintén lekentem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Azokat a darabokat amikből lettek a karikák és megmaradt a kisebb kerek ezeket is tojással  kicsit lekentem és 3-3 darabot egymásra pakoltam ezeket is sütőpapírra tettem és előmelegített sütőben 180 C fokon 20' sütöttem. Közben keményre főztem a tojást mikor kihűlt megpucoltam és lereszeltem összekevertem a fűszerekkel majonézzel mustárral  apróra vágott petrezselyemmel. A már kihűlt kosárkákat megtöltöttem a tojáskrémmel 😋 

Jó étvágyat kívánok!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom vendégváró falatkáknak is beillenének 😀. Nagyon guszták!

Éva írta...

Katalin jól megvendégeltük magunkat vele vacsorára:-)) Köszi!

teller-cake írta...

Ez nagyon finom és mutatós lett, garantált siker. :-)

Ani írta...

Jól néznek ki!

Éva írta...

teller-cake köszönöm!
Ani köszönöm!

Fáni írta...

Nagyon gusztusos :)

Éva írta...

Fáni köszi!