2021. július 12., hétfő

Vízen kullogó "Ízőrzők" Mezőberény

Érdekesnek és finomnak tűnt  ez a sütemény kevesebb mennyiségből elkészítettem ezt írom le😉 


Hozzávalók:25 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, 1 dl tej, 1 dl tejföl, 1 db tojás sárgája, csipet só, 1 evőkanál cukor, 5 dkg vaj/margarin,  tészta forgatásához: kristálycukor

🌺

Elkészítése: Langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt  1 tk lisztet elkevertem és hagytam felfutni. Kimért lisztet összemorzsoltam a margarinnal ezután  a többi hozzávalóval  a már felfutott élesztővel együtt  bedagasztottam a tésztát. Tiszta konyharuhát  liszttel megszórtam és ennek a közepébe tettem a tésztát ezután a  konyharuha négy sarkát összekötöttem úgy hogy egy fakanalat áttudjak rajta dugni. Nagyobb edénybe hideg vizet öntöttem és ebbe tettem bele  a tésztát  a fakanál tartotta 1 órát volt a vízbe a tészta. Mikor kivettem hagytam lecsepegni majd a konyharuhából kivettem gyúrótáblára tettem kisebb darabokra  vágtam és ezeket a darabokat egyenként  kristálycukorral megszórt   gyúrótábla részen  rúdnak sodortam  majd kb. 6 cm -s darabokra vágtam . Ezeket a masni szerű darabokat még egyszer megforgattam cukorba és zsírral kikent tepsibe pakoltam.  Előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem. Még meleg volt mikor kiszedtem a tepsiből mert később a karamellizált rész jobban leragadt volna 😋

Jó étvágyat kívánok!

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez nekem is ismerős, már láttam ilyet többször is, de még nem készítettem el. Nagyon fincsi lehetett! 😊

Éva írta...

Katalin köszi finom volt!

Gerdi írta...

De ügyes vagy, hogy megsütötted ezt a régies süteményt! Már régebben olvastam róla, hogy régen a kútban kelesztették, miközben a mezőn dolgoztak, azóta izgatja a fantáziámat, de még nem szántam rá magam. Persze kutunk nincs, marad a fazék víz, közben kapálgathatok kis kertemben. De egyszer muszáj nekiállnom, nagyon finom lehet!

Éva írta...

Gerdi köszi, már én is régóta készültem elkészíteni mert kíváncsi voltam hogy működik? Csodák csodája szépen megkelt a tészta a hideg vízben is.

Fáni írta...

Hallottam már róla, még nem próbáltam. Finomnak tűnik :)

Éva írta...

Fáni köszi, finom volt megérte elkészítenem:)