2021. szeptember 20., hétfő

Mákos, szilvalekváros omlós kifli

Árválkodott még egy fél üveg  előző évi szilvalekvárom  most 3 evőkanál felhasználásával és 10 dkg darált mák hozzáadásával / ez is felhasználásra várt/ elkészítettem  az itt talált recept alapján  ezt a finomságot😊


Hozzávalók: tészta: 30 dkg liszt, 1 mk. sütőpor, 1 dkg friss élesztő, 1,5 dl tej, 1 tk. porcukor, 1 cs. vaníliás cukor, citrom reszelt héja ízlés szerinti mennyiségben. 10 dkg margarin, 5 dkg sertészsír, töltelék: 3 evőkanál szilvalekvár, 10 dkg darált mák, citrom reszelt héja, 1 tojásfehérje, 1 evőkanál porcukor, tészta kenéséhez: 1 tojás sárgája.

🌻

Elkészítése: Lisztet a sütőporral összevegyítettem majd a margarint és zsírt  hozzátéve  összemorzsoltam. Előzőleg felfuttatott élesztőt és a tejet  is hozzátettem és összegyúrtam a tésztát amit 30'-ig pihentettem. Közben összeállítottam a tölteléket : lekvárt a mákkal összekevertem hozzátettem a citrom reszelt héját tojásfehérjét felvertem habnak a cukorral együtt és végül összekevertem a lekváros mákos keverékkel. Lisztes gyúrótáblára borította a tésztát kicsit  átgyúrtam  és  kétfelé vettem . Egyenként kerek formára nyújtottam az egyikre rákentem a tölteléket és  beborítottam a másik kinyújtott tésztával  nyújtófával kicsit átsimítottam majd feldaraboltam( kicsit elszámoltam magam mert a recept 8  cikket írt de nekem  többre sikerült). Egyenként a cikkeket felgöngyöltem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam tojás sárgájával lekentem  a hideg sütőbe raktam  ezután  előmelegítettem 200 C fokra  ahol 30'-ig sütöttem.😋

Jó étvágyat kívánok !

9 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon helyes kiflik lettek! Biztos finomak is voltak, és ismét ügyesen megoldottad a maradékok felhasználását 😀.

Tiffanylda írta...

Erről már a karácsony jut eszembe, Éva.:) Alig várom! Addig is jó lesz ezt kipróbálni, biztos nagyon finom!

Éva írta...

Köszi Katalin, nagyon finom puha a tésztája:)
Tiffanylda már nem sokat kell aludnunk , olyan gyorsan szaladnak a napok hónapok. Sok sikert a sütéséhez és váljon egészségetekre!

Ani írta...

Milyen jól beosztottad! Pedig a szilvalekvár eteti magát! Nagyon szép sütiket készítettél vele.

Éva írta...

Ani igyekeztem hogy jusson is és maradjon is:-)) Köszönöm.

Okki írta...

Ó, mákos ....csakis finom lehet! És milyen szép formásak lettek a kiflik. :)

Éva írta...

Köszi Okki !

Gerdi írta...

Sok finomság készült nálad, mióta itt jártam, de talán ez tetszik a legjobban. Mákos is , lekváros is, szépek is a kiflik.

Éva írta...

Köszönöm Gerdi finom volt ez a kifli:)