2023. január 31., kedd

Hagymás-krumplis pogácsa

Most ismét   megmaradt ételt mentettem meg 😉Hagymás-krumpli volt köretnek de  kiderült hogy sok lett ezért   felhasználtam  pogácsába  :)


Hozzávalók: Sajnos a  megmaradt hagymás krumpli mennyiségét  nem mértem meg. Kb. 2 maroknyi volt, 25 dkg liszt, 1 dkg friss élesztő, fél deci langyos tej, 2-3 evőkanál tejföl, 1 tojás sárgája, só, kevés őrölt bors .  Tészta kenéséhez: tojás.

💢

Elkészítése: Langyos tejbe  morzsoltam az élesztőt  kevés cukrot és lisztet  tettem hozzá és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem az áttört hagymás krumplit  a már felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam kb. 3/4 órát pihenni. Ezután enyhén lisztes gyúródeszkán  átgyúrtam a tésztát majd kinyújtottam ujjnyi vastagra késsel bevagdostam és kiszaggattam. Tepsibe téve tojással lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 30' sütöttem.

Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon finom, ízletes lehetett! Hagymás pogácsát én is sütöttem már, de így, hogy krumpli is van benne, még porhanyósabb lehet.

Gerdi írta...

De jó ötlet! Szép kis pogácsákat sütöttél, s ugyanolyan finomak is lehettek.

aranyos fodorka írta...

Szeretem és értékelem az efféle "ügyes átalakításokat". Én is alkalmazok néha egyet-egyet...de kíváncsi lennék, hogy az "ifjak" nem a szemétbe dobják-e ha marad két szem krumplijuk ??? Tartok tőle, hogy sajnos nem pogácsát sütnek belőle....

Éva írta...

Katalin köszi, valóban nagyon finom puha pogácsa lett!
Gerdi köszi finom volt.
aranyos fodorka mi megtapasztaltuk mit hogy osszunk be hogy jusson is és maradjon is. Minden fiatalt nem tudunk rávezetni erre, csupán aki ebben nőtt fel talán azok másként látják hogy mit lehet még felhasználni. Aki nem ilyen idővel rájön gondolom?