2024. március 5., kedd

Krumplis béles

Található már   béles recept a blogon  itt itt és itt , de most az itt talált receptet próbáltam ki fele mennyiségből azt írom le .( Az eddig elkészített béles receptjeim mind kelt tésztával készültek, ez  a változat  sütőporral)

Hozzávalók:  tészta: 25 dkg liszt, 7,5 dkg sertészsír, fél teáskanál só, 1 teáskanál sütőpor, 0,8 dl víz, töltelék:1/2 kg krumpli, só, víz, 5 dkg margarin, 2 evőkanál tejföl, 1 db tojás, + 1 db tojás tészta kenéséhez. 

🌸

Elkészítése: Töltelék/püréhez/ a krumplit megpucoltam feldaraboltam és sós vízben puhára főztem. Leszűrtem és összetörtem hozzátettem a margarint , tejfölt és a tojást   ezután jól kikevertem. Tészta hozzávalóit  össze gyúrtam és ujjnyi vastagra nyújtottam. Tepsit zsírral kikentem ebbe tettem a tésztát  majd a tölteléket belekanalaztam és elegyengettem úgy hogy a  töltelék ne érjen a tészta  széléig  kb. 2 ujjnyi szabadon maradjon. Ezt a tésztát ráhajtottam a töltelékre és egy felvert tojással átkentem  a tésztát és a tölteléket is. Előmelegített  sütőbe  180 C fokon 25' sütöttem. Mikor kihűlt akkor szeleteltem😋

Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehet, akkor ez egy sós finomság! Gondolom egy leves után kiváló második fogásnak.

aranyos fodorka írta...

Mindent szeretek, ami krumplis...Szerintem ha küldenél belőle egy szeletet, ez is ízlene.... :-)

Éva írta...

Köszi Kati finom volt , zöldségleves után nagyon jó volt 1-2 szelet.
aranyos fodorka krumplis ételekkel én is így vagyok. Látod ha közelebb laknál neked is jutott volna belőle , de így csak a szomszédok kaptak😀

Gizi írta...

Egyszerű és nagyon finom sós béles. Én is szívesen megkóstolnám.

Éva írta...

Köszönöm Gizi !