2024. április 13., szombat

Lekváros táska /tojás nélkül

Májgaluska levest főztem gondoltam másodiknak 1-2 db sütemény kiegészíti az ebédemet és még marad másnapra is belőle😊 (Olcsó sütemény még tojásra sincs szükség hozzá!)


Hozzávalók: 30 dkg liszt, 10 dkg sertészsír, 1 dkg friss élesztő, 1 tk. cukor, csipet só és annyi tej amivel sima tésztát gyúrhatunk , töltelék: bármilyen lekvár. 

🌸

Elkészítése: Lisztet a zsírral összemorzsoltam , kevés langyos  cukros tejbe tettem az élesztőt hagytam felfutni majd a liszthez öntöttem csipet sóval és tejjel összegyúrtam a tésztát. Kinyújtottam vékonyra majd  közepes nagyságú kockákra feldaraboltam  mindegyik közepébe 1 kanál lekvárt tettem és össze hajtottam . Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem még melegen  porcukorral szórtam be.😋 (Volt olyan "táska "ami közben kinyílt de finom volt így is!😊)

Jó étvágyat kívánok !

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Finomat ettél a levesed után!

Éva írta...

Köszi Kati !

aranyos fodorka írta...

Az én egy személyes háztartásomba is jól jön az ilyen ötlet.Nem drága, gyorsan megvan, és mégis kicsit különleges süti.

teller-cake írta...

Remek étel és desszert, egészségedre utólag is. :-)

Éva írta...

aranyos fodorka örülök hogy jónak találod. Sok sikert és váljon egészségedre!
teller-cake nagyon szépen köszönöm!

Gizi írta...

Amilyen egyszerű sütemény olyan finom lehetett.

Éva írta...

Gizi köszönöm !