2024. augusztus 6., kedd

Fahéjas csiga

Nem volt nagy hőség a mai napon  ezért most sütöttem egy kis kelt tésztát😊 


Hozzávalók: tészta: 25 dkg liszt, csipet só,  1,5 dkg friss élesztő, 2 evőkanál cukor, 2,5  dkg olvasztott margarin, 1 db tojás sárgája, kb. 1,5 dl langyos tej,  1 evőkanál tejföl, töltelék: 3 evőkanál cukor/ volt  barna cukrom azzal készítettem, 1 teáskanál őrölt fahéj, kb. 3 dkg  puha margarin, tészta kenéséhez : 1 tojás sárgája  

🌼

Elkészítése:  Kevés  cukros langyos tejbe  morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam . Letakarva hagytam  kelni közben a töltelék hozzávalóit kikevertem. A megkelt tésztát kinyújtottam ujjnyi vastagra megkentem a  töltelékkel és feltekertem  ezután  feldaraboltam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam egymástól távolabb. Előmelegítettem a sütőt  addig pihent a tészta , ezután lekentem  és sütőbe raktam ahol 200 C fokon készre sütöttem. Ebből a mennyiségből 16 db lett !

Jó étvágyat kívánok !

10 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek a csigáid, finomak lehetnek a fahéjjal! Ki is kell használni, ha az időjárás kicsit enged forróságból, akkor nyugodtabb szívvel lehet bekapcsolni a sütőt 😄.

Éva írta...

Köszönöm Kati finom volt , felét mélyhűtőbe tettem de még a szomszédba is jutott!

Gizi írta...

Nagyon guszta csigák, szinte ide érzem az illatát. Én is szeretem a fahéjasat és a kakaósat is, most szívesen meg is enném. Ma zserbót sütöttem, igaz kint a nyári konyhába, így a lakás nem melegedett fel, mert nincs kánikula, de szinte semmit sem hűlt a lakás.

Éva írta...

Gizi köszönöm nekem is egyik kedvenc fűszerem a fahéj de azért nem vagyok válogatós. Zserbót én is szívesen készítenék de ez a drága dió most kicsit eltántorít ettől a sütitől. A meleget csak állandó nyitott ablaknál lehet elviselni.

Ani írta...

Ezek szépek is és biztos nagyon finomak.

teller-cake írta...

Óh, a fahéjas a nagy kedvencem! :-)

Éva írta...

Köszönöm Ani.

Éva írta...

Köszi ezzel én is így vagyok.

aranyos fodorka írta...

Nekem nincs "erőm" (kedvem) a sütéshez, ebben a melegben. Szívesebben kísérletezem mostanában fagylattal...

Éva írta...

Érdekes nekem most a sütemények hiányoznak persze nem 30 fokba sütök , akciósan veszek fagylaltot is vagy hoznak a gyerekek.