2012. május 14., hétfő

Mákos-meggyes parfé🍒

                                                                                                                                                                 
Hozzávalók:  3 db tojássárgája, 6 dkg. cukor, 5 dkg. darált mák, 1 citrom reszelt héja, 2,5 dl hideg tejszín, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg. magozott meggy (friss, vagy mirelit).
🍒
Elkészítése: a tojássárgáját a cukorral meg a reszelt citrom héjával vízgőz fölé helyezhető fém tálkában elkevertem, majd folyamatos kevergetés mellett főztem   amíg a cukor  teljesen elolvadt. A gőzről  levettem  gépi habverővel kihűlésig habosítottam, majd  belekevertem a darált mákot. A tejszínt  a vaníliás cukorral kemény habbá vertem majd 2-3 részletben a mákos keverékhez forgattam. Egy őzgerincformát kibéleltem átlátszó fóliával és a massza felét a formába töltöttem. A meggyet lecsepegtettem és a masszába nyomkodtam,  majd a maradék mákos habot is rátettem és a fagyasztóba   tettem 2 órára.Tálaláskor kiborítottam a formából és lehúztam a fóliát majd a tetejére meggyszemeket pakoltam.
Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

Mrita írta...

Kedves Éva!
Ebből szívesen ettem volna, olyan guszta.

María írta...

Nagyon finom lehet, és nagyon csinos is ez parfé :)

Mesi írta...

Nagyon jól néz ki! :) Ezt Nekem is ki kell próbálnom...

Gesztenye receptjei írta...

Upsz, ez nagyon klassz!
Jól néz ki, a mák és a meggy jó párosítás:-))

trollanyu írta...

Éva, nem hiszed el, hogy egy nagyon hasonló fagyit készitettem, holnap teszem fel a blogra:) Isteni lehet, telitalálat:)

Éva írta...

Mrita, Maria: Köszi!
Mesi: Köszi! Bátran próbáld ki nagyon finom!
Gesztenye receptjei és Bonbon mánia: köszi, szerintem is jó együtt!
trollanyu: Üdvözöllek! Holnap megnézem, nagyon aktív vagy !

Csilla írta...

Hú de guszta! Még sosem készítettem parfét, meggyes- mákos nagyon finom lehet. :)

Éva írta...

Csilla: Próbáld ki, nagyon egyszerű és finom.Az igazság az hogy én is most készítettem először.:-)

Anazar írta...

Csinos!!

Bianka írta...

Fenséges finomság

Éva írta...

Anazár, Bianka: köszi!