2011. szeptember 23., péntek

Szilvalekváros darázsfészek


 Hozzávalók a tésztához:   30 dkg. finomliszt, 30 dkg. rétesliszt, 3,5 dkg. élesztő  kb. 3,5 dl langyos tej, 1 evőkanál kristálycukor, 1 tojás 1 mokkáskanál só, 7 dkg. margarin/ a tészta  nyújtásához finomliszt/
Hozzávalók a töltelékhez:  25-30 dkg. sűrű lekvár , 10 dkg. darált mák, 10 dkg. porcukor, 1 citrom héja, 1 mokkáskanál őrölt fahéj,/ A tepsi kikenéséhez és a tekercsek megkenéséhez: 10 dkg. margarin./
Elkészítése: A tésztát  az élesztő kelesztésével kezdtem,majd a  lisztbe öntöttem  ezután a tojást sót és langyos tejjel  dagasztottam majd az olvasztott margarint is beledolgoztam. Letakarva  45'-ig pihentettem ez alatt az idő alatt duplájára dagadt a tészta. Ezután kiborítottam egy   lisztezett gyúródeszkára majd átgyúrtam egy kicsit és kinyújtottam 40x30 cm nagyságúra, erre a tésztára rákentem a szilvalekvárt és szorosan fölcsavartam ezután 24 szeletre vágtam. A felét egy margarinnal kikent  tortaformába fektettem úgy hogy előtte  a tészta oldalát olvasztott margarinnal megkentem. Mikor már a felét belehelyeztem a formába megszórtam  a  cukros darált mákkal  ( amibe citromhéjat és fahéjat tettem) csak a felével.
Majd megint a tésztát pakoltam  sorba  természetesen minden tésztának az oldalát olvasztott margarinnal kentem meg. Erre a tésztasorra megint a cukros mákot szórtam és legvégül ráöntöttem  maradék olvasztott margarint.  Langyos helyen még 35'  kelesztettem majd előmelegített sütőben 200 fokon 35' alatt készre sült.
Jó tanács! Csak jó kemény szilvalekvárt használjunk!                                                                         

8 megjegyzés:

trollanyu írta...

Hú, megint mákos:) A gyengém, főleg szilvalekvárral. Isteni finom lehet. Ebbe a darázsfészekbe szívesen nyúlnék bele:)

trollanyu írta...

Ja, meg nézz be hozzám légyszíves, egy díj vár rád:)

Bianka írta...

Nagyon finom

Éva írta...

Trollanyu: Már fogok váltani ma vettem diót. Nagyon finom lett!
Köszönöm szépen megnéztem!
Bianka! Az biztos hogy finom!

Petra írta...

Nagyon guszták. A nagyim mindig dióval készítette, de így is nagyon finom lehet. :)))

Éva írta...

Petra: Köszi! Szerintem a nagyid aranygaluskát csinált nem? Az egy másik fajta süti hasonló igaz! Szoktam olyat is csinálni!

tücsi írta...

Csak a diósat ismerem,de ha szilvalekvárral készült, akkor nagyon finom lehetett.

Emőke írta...

Jajnekem! Kelttészta! És milyen jól néz ki!
Évikém remekeltél megint❤
A sok finom süteményed arra késztet, hogy elkészítsem őket, de akkor duplájára dagadok mint a tésztád;-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...