2012. április 28., szombat

Tejszínhabos eperszív

                                                                                   

Hozzávalók: 3 db. tojás, 7,5 dkg. kristálycukor, 7,5 dkg. rétesliszt, 1 ek. kakaópor, 4 dkg. olvasztott margarin, 1,5 dkg. tejszín, 25 dkg. eper, 4 ek. eperlekvár/nekem most málna volt/. + a forma kikenéséhez margarin.
Elkészítése:  Egy lábasban vizet forraltam. A tojást és a cukrot fémtálban simára kevertem, majd a forrásban lévő vízbe állítottam  és habverővel  vastag krémmé vertem fel. A vízből kivettem az edényt és a lisztet és a kakaóport hozzáadva elkevertem majd a margarinnal jól kikent formába töltöttem. Előmelegített sütőbe 200 fokon 20' sütöttem./Tűpróbát érdemes csinálni/ Hagytam hűlni a formában majd körben kicsit meglazítva a tésztát rácsra borítva  hagytam kihűlni.  Ketté vágtam a tésztát   lekvárral megkentem az egyik felét amire rákentem a felvert tejszín felét majd megmosott és eperszeletekkel borítottam be. Erre tettem rá a sütemény másik felét majd a tejszín megmaradt részét és az eperszeletekkel raktam ki.
Kis unokám névnapjára készítettem!

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép lett!

Viki írta...

Tessék mondani kaphatnék egy szeletkét ? Esetleg a csücskét ? Nagyon jól néz ki. Guszta

Jámborné Budai Mónika írta...

Boldog névnapot kívánok az unokádnak!
Száp lett a torta,síkerült a tejszínhab is úgy látom.
Telepátia,mert én is epres tortát készítettem,ma:))

Éva írta...

Flóra: Köszi!
Viki: Sajnos a kis unokám a csücskével kezdte így azt már nem tudom adni. Köszi!
Jámborné Budai Mónika: Köszönjük szépen! Jól mutat, de azért nem vagyok teljesen megelégedve vele. Az eper szenonja van , biztos szép és finom lett !

RaMary írta...

Boldog névnapot kívánok a kis unokáknak. Jó ízlése van az unokának, aki a csücskét szereti, extra puszit küldök neki ezért (én is azt szeretném...):-D

Petra írta...

Idekattintok, erre mit hoz fel plusz képernyőként? A lapos has receptje... :DDD
Gyorsan becsuktam és inkább gyönyörködöm a desszertedben... :))))

Kati írta...

Boldog Névnapot az unokádnak, fincsi lehet ez a szivecske:)

tejszínhab írta...

Jaaaj, de széép :) Egészben lenyelném az tuti! :)

Csiperke írta...

Ez nagyon szép lett!

Emi írta...

Biztosan falta a kis unokád:) Nagyon szép szivecskét készítettél! A süti és tejszínhab nálam mindig betalál és tudom, hogy másnak is. Eperrel meg... csak jobb:))

Csilla írta...

Boldog névnapot az Unokádnak!! :)

trollanyu írta...

De nagyon örülhetett neki, a gyerekek nagyon lelkesek tudnak lenni:) Boldog névnapot a kisunokádnak:) És gratulálok a vacsoracsata győzelemhez, ezek szerint együtt is fogunk majd főzni:)

Éva írta...

RaMary:Köszönöm! A csücske volt hozzá közelebb, de szerintem a többi gyümölcsöt is szívesen leszedte volna?
Petra: Ez ellen a spam ellen nem lehet tenni semmit úgy látom! Más oldalakon is észrevettem már. Köszi!
Kati: Köszi!
tejszínhab: Köszi! Nem is nagy ez a fajta torta az biztos!
Csiperke: Köszi!
Emi: A tejszínhabot és az epret azt igen !
Csilla: Köszi:
tollanyu: Köszönjük szépen! Köszi voltál eszembe hogy az utolsó héten együtt fogunk vacsorázgatni virtuálisan!