2011. december 13., kedd

Sajtos perec II.

Ezt a perecet ajánlom  hogy még ünnepek előtt próbáljátok ki, mert nagyon finom Nosaltyn találtam!
                                     

                                         
Hozzávalók: 30 dkg. liszt, 13 dkg. reszelt sajt, 15 dkg. margarin, 1 tojás sárgája, 85 g tejföl, 1,5 teáskanál só, 1 kávéskanál szódabikarbóna. Tetejére 1 tojás, 5 dkg. reszelt sajt. 

🌷

Elkészítése: A hozzávalókat alaposan összegyúrtam és hűtőbe tettem 30'. Ezután kinyújtottam 3 mm. vastagságra és perec nyomóval kiszaggattam.  A tepsibe  sütőpapírt teszünk és úgy pakoljuk rá a tésztát.Tetejét tojással megkentem és rászórtam a reszelt sajtot. Előmelegített sütőben 200 fokon 15' .

Megjegyzés:Előzőleg már volt egy sajtos perec receptem amit eddig használtam , de ez sokkal finomabb! Most csak  a fenti hozzávalók feléből készítettem el,  abból  lett egy nagyobb tepsivel, de karácsonyra biztosan  elkészítem a teljes mennyiségből! 

Jó étvágyat kívánok!

16 megjegyzés:

Márti írta...

Akkor biztos kipróbálom, köszi! van is ilyen perec kiszúróm.

Chef Viki írta...

Gyönyörűek!

Még életemben nem sikerült perecszaggatóval perecet alkotnom - általában rudakat szoktam vágni a tésztából a sikertelen kísérletek után!

:-)

judit60 írta...

Én is ezt a receptet használom, csak nekem nincs perec kiszúróm,ezért rudacskákat készítek.Tényleg nagyon finom.

Roza írta...

Éva, ez nagyon jó!:) Mármint, hogy eszembe juttattad a perckiszúróma!:) Már idejét nem tudom, mikor használtam...
Nagyon guszták, szépek a pereceid:)

Gerdi írta...

De jópofák azok a kormány alakúak! Olyan kiszúró is létezik? Nekem perec alakú van. Ezt a receptet én is kinéztem a Nosaltyn:-)

trollanyu írta...

Ha már ilyen kedvesen ajánlod, akkor ki fogom próbálni:) Amint lesz sütőm! Nekem se nagyon szokott sikerülni a pereckiszúróval, igaz azenyém régi, még anyukámé volt:)

Éva írta...

Lányok: Eddig nekem fémből volt perec kiszúrom! Most nem olyan régen kaptam ajándékba ezt a fajta kiszúrot amiben perec alakú és kerek forma van szerintem ez műanyag de nagyon jó.Mind a kétféle kiszúrónál azért lényeges hogy minden kiszúrás előtt mártsuk a lisztbe a formát.

Gabriella írta...

Anyukám szokott ilyen sajtós perecet sütni mindig > ebben Ő a profi, Én még nem "vetemedtem" rá eddig. :) Jól néznek ki a Te pereckéid is > most elropogtatnék belőle...

Bors and Pepper írta...

Szuper Ünnepi recepteket látok Nálad, csak mostanában nincs időm kommentet írni! Az a narancsos trüffel például kifejezetten csábító :) Aztán jöhetnek a sós perecek utána!

Éva írta...

Gabriella: Köszi!Nyugodtan vegyél!:-)
Bors and Pepper: Köszi! Ok vegyed, vigyed!:-))

Névtelen írta...

Milyen mosolygósak!Hétvégén a telken kipróbálom,köszi!

Éva írta...

The E.Art: Remélem ízleni fog mindenkinek!

Shoutforfood írta...

Oh my goodness, I'm drooling! This looks so delicious! Can't wait to try it!

Éva írta...

Loveforfood: Köszi! Bár nem tudok angolul!

Panna írta...

Lehet inkább szilveszteri rágcsának sütöm meg, vagy ha majd sósat kívánok :D De lementve :D

Éva írta...

Panna: Akkor is jó lesz sörkorcsolyának!:-))