2012. május 17., csütörtök

Diós nudli

Hozzávalók: tésztához: 25 dkg. /kb. 3 db/ krumpli, mk.zsír, só, kb. 5 dkg. liszt,  +10 dkg. darált dió, 2 ek.porcukor(ami nekem most porXukor /nyírfacukor/ volt) , és sárgabaracklekvár. 

🍴

Elkészítése: Megpucoltam feldaraboltam a krumplit enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem és krumplinyomón átnyomtam. Hagytam teljesen kihűlni majd hozzá adtam a mk.zsírt(ezt édesanyám mindig tett bele) és a lisztet amivel jól összegyúrtam. A tésztát feldaraboltam és hosszúkásra sodortam majd apróra  vágtam és forró vízben megfőztem. Hideg vízben leöblítettem a tésztát  és a darált dió és cukor keverékével megszórtam.Lekvár tettem  mellé amivel nagyon finom volt!  

                         Jó étvágyat!                                           

13 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Hú, de nagyot nyeltem!:)

RaMary írta...

Ó de szeretem! És milyen régen nem ettem...hm... köszi az ötletet!

Névtelen írta...

Utoljára az oviban ettem,de a te nudlid láttán tuti készítek én is!Évi ez nagyon jól néz ki!

Emi írta...

Én is megkívántam rendesen! Barack vagy hecserli lekvárral bevállalnék egy jó adagot:)

Erika írta...

Imádom. én mákosat szoktam! Jó ötletet adtál!

trollanyu írta...

Diós, mákos, nekem mindegy, mindet imádom:)De rég volt már nálunk.

HajniZoli írta...

Amikor szilvásgombócot készítek, akkor kerül terítékre a nudli nálunk. Viszont a diós változatot még nem próbáltam. Köszönet az ötletért!

Csilla írta...

Még dióval nem is ettem, valahogy nem is gondoltam rá, hogy azzal is jó, pedig milyen finom lehet! :)

Éva írta...

Tiffanylda: Akkor azt hallottam?
RaMary: Akkor itt van az ideje!
Emi: Köszi! Sárgabaracklekvárral jó lesz?
Erika: Legközelebb én pedig mákkal fogom.
trollanyu: Érdekes én eddig csak prézlivel csináltam, pedig milyen finom dióval és gondolom mákkal is!
HajniZoli:Próbáld ki én is most csináltam először dióval de nagyon jó!
Csilla: Próbáld ki érdemes!

Seffer Lilla írta...

Egyszerű és finom!

Blogkonyha írta...

Ha ezt apukám látná! Imádja a diós dolgokat...nagyon guszta! :o)

Panna írta...

Diósan még nem ettem, de tuti finom :)

Éva írta...

Lilla: Így ahogy mondod!
Illéskrisz Konyhája: Köszi!
Panna: Próbáld ki nagyon finom!