2012. augusztus 16., csütörtök

Körtés pite🍐

 Hozzávalók:tésztához: 20 dkg. liszt, 6 dkg. porcukor, 15 dkg. margarin, 1 cs. vanília cukor, 1 db tojás. töltelékhez: 1 cs vaníliás puding, 3 dl tej, 8 dkg. cukor, 20 dkg. túró, sárgabaracklekvár, 4 db körte.
🍐
Elkészítése:    A tésztához valókat jól összegyúrtam és folpackba  csomagolva 1/2 órára hűtőbe tettem. A pudingot cukorral és a 3 dl tejjel szokásos módon elkészítettem majd hagytam kihűlni. Ezután a túrót összetörtem és a pudinghoz kevertem.  A tésztát kinyújtottam kerek formára  kb. 30 cm. nagyságúra  és a pite formába (28 cm. )helyeztem  és belekanalaztam a tölteléket  vékonyan lekvárral megkentem és  a megmosott kicsumázott körtét felszeletelve rápakoltam ( a körtét mikor felszeleteltem kevés citromlével meglocsoltam hogy ne barnuljon meg). Előmelegített sütőbe 180 fokon 35' sütöttem,  még meleg volt a sütemény mikor szeletelt mandulát szórtam rá. 😋
                          Jó étvágyat!                                               

2 megjegyzés:

Dominika írta...

Hú, Éva! Ez nagyon nagyon jól néz ki!!!

Éva írta...

Dominika: Köszi és nagyon finom!