2012. augusztus 10., péntek

Marcipános tallér

                                                                                  
Hozzávalók: tésztához:35 dkg liszt, 12 dkg. porcukor, 2 dkg. cukrozatlan kakaópor, 25 dkg. margarin, 2 tojássárgája.Összeragasztáshoz: kb 4 ek csokoládés mogyorókrém .a tetejére: 3 ek sárgabaracklekvár. és marcipánmassza különböző színű.
🍂
Elkészítése: a lisztet a porcukorral és a kakaóporral összeforgattam majd elmorzsoltam a margarinnal és a 2 tojássárgáját hozzátéve összegyúrtam a tésztát. Meglisztezett gyúrótáblán 3 mm vastagságúra nyújtottam és 4 cm. átm. pogácsaszaggatóval kiszúrtam a tésztát. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam. Előmelegített sütőben 180 fokon  először 15' sütöttem az első tepsivel de a következőnek már elég 10'. Amikor kihűlt 2-2 korongot a mogyorókrémmel megkentem . Ennek az összetapasztott tésztának a tetejét  sárgabarack lekvárral vékonyan megkentem majd a  kiszaggatott marcipán lapokat rátettem.
Ui.:A nyújtható fondant  elkészítését  itt megtaláljátok. Most csak fél adagból készítettem  háromfelé vettem egy része maradt fehér, a másik részébe pici meggyaromát, a harmadikba mandula aromát tettem. Hűtőbe tettem majd  másnap kinyújtottam  pogácsaszaggatóval kiszaggattam/azonos nagyságúval  mint a tésztát/ és  különböző  figurákat  nyomtam enyhén a közepébe.
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Kati írta...

Hogy ez milyen ötletes:)

Éva írta...

Kati: Köszi! Nem tudom hogy ismered-e a pilótakekszet? Ahhoz hasonlít a keksz íze, nagyon finom!

Hankka írta...

Szuper kekszek, nagyon szép és jóízű lehet! :) Előbb-utóbb ki fogom próbálni a fondant készítést! :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon tetszik a recept. Szépek lettek a tallérok:))

Éva írta...

hankka: Köszi! Ha láttad volna hogy ette a kis unokám? Részletekben, először a marcipánt rágta le, majd nagyon szereti a lekvárt és végül örült a nutellának. Arról nem is beszélve, hogy kereste melyik színben és milyen figurát válasszon?:-))
Jámborné Budai Mónika: Köszi!