2013. február 2., szombat

Kókuszos pálmalevél

 Hozzávalók: tésztához: 1 dl tej, 1 mk.kristálycukor, 3 dkg. élesztő, 40 dkg. liszt, 20 dkg margarin, 3 tojássárgája,  krémhez:  3 db tojásfehérje, 25 dkg. kristálycukor, 15 dkg. kókuszreszelék. A tészta kenéséhez 1 db tojás 2-3 ek. kristálycukor.
🌸
Elkészítése: A tejet meglangyosítottam  beleszórtam a cukrot és az  elmorzsolt élesztőt,  hagytam kicsit hogy fölfusson. A lisztet a margarinnal elmorzsoltam majd a tojások sárgájával és a tejes élesztővel  összegyúrtam.Ez egy  zsíros tészta letakartam és pihentettem 40 percig. A krémhez a tojás fehérjét kemény habbá felvertem a vége felé tettem hozzá a cukrot majd  a kókuszreszeléket fakanálla beleforgattam. A megkelt tésztát meglisztezett gyúródeszkán  téglalappá nyújtottam/50x35 cm/  és erre kentem rá a kókuszos habot egyenletesen  majd alulról és felülről  is a tészta közepéig feltekertem.  Ezután ujjnyi vastagon felszeleteltem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Felvert tojással megkentem és kristálycukrot szórtam a tetejére. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem.
Ui:  Ez a süteményem is az oly sokszor emlegetett" vonalkóddal nyert" 2010-es receptes könyvből való!   
                                     Jó étvágyat !                                

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Ezt a receptet én is ismerem. :) Csak én "csigákban" szoktam őket gyártani. :))

Timi írta...

Gyerekkoromban ez volt az egyik kedvenc sütim! :o)))
Gyorsan el is mentem a receptet! :o)
Köszi!!!

Éva írta...

Eri ka:Szoktam én is csigákat is készíteni, úgy is nagyon finom!
Timi: Örülök hogy ezután kipróbálhatod majd Te is!

aranyos fodorka írta...

Valami kókuszosat kerestem (kedvencem) - és a te receptedre bukkantam. :-)Kipróbáltam. Nagyon finom volt ! Köszi az ötletet....

Éva írta...

aranyos fodorka: Nagyön örülök hogy ízlett! Egészségedre!