2013. május 31., péntek

Kakukkfüves házi ropi

                                                                         
Hozzávalók:  10 dkg. margarin, 15 dkg. liszt, 1 tk. kakukkfű, őrölt bors, mk.só, 1 dl tejföl, 1 felvert tojás fele.
Elkészítése:  A hozzávalókat  jól összegyúrtam és 2 óra hosszára hűtőbe tettem.   Enyhén lisztezett deszkán átgyúrtam és a tésztát kettévettem. Egyenként kinyújtottam   olyan széles csíkra amekkora a ropi nagysága és hosszúkás formára majd derelyevágóval feldaraboltam/ kicsit azért pörgettem a tésztán hogy inkább gömbölyű legyen mint cakkos/. Tepsibe raktam előmelegített sütőben 200 fokon 15' .
Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

Horváth Emerencia írta...

Finom lehet, holnapi kirțndulásra megfelel:)

Okki írta...

Milyen finom ropit készítettél. :)

Gonda Hajnalka írta...

Hű de kíváncsi lettem!!! Sokszor gondoltam már, hogy csinálok, de sosem fogtam bele... Én mindig sietek ha ennivalót készítek! Gyorsan összeütök valamit és már megyek is tovább a konyhából...
Finom lehetett!!

Unknown írta...

Hát ezt mi is szívesen ropogtatnánk :)

teller-cake írta...

Kakukkfüves? - Jól hangzik, még nem ettem sóssághoz ezt a fűszert! :)

Márti írta...

Nagyon finom lehet,és amint látom,egy-kettő elkészül!

Györgyi írta...

Milyen jó kis ropogtatni valót sütöttél, tetszik :)

HajniZoli írta...

Most szárítottam meg egy nagy adag kakukkfüvet, inkább teakeverékbe szoktam elhasználni.
Ez a ropi felkeltette az érdeklődésemet, finom lehet!

Gerdi írta...

Hamarabb nyúlnék ilyen ropogtatni valóért, mint édes sütiért:-)

Éva írta...

Horváth Emerencia nagyon finom, még el is készítheted a kirándulásra!
Okki köszi!
Flóra nagyon finom és könnyen elkészíthető, nem kell sokáig konyhában lenned hozzá!:-)
Viktória Bori elhiszem hogy hamar elfogyna nálatok ezért dupla adagból készítsél!
teller-cake finom, érdemes kipróbálni!
Márti finom és hamar elkészül az biztos.
janka kovács örülök hogy tetszik, köszi!
HajniZoli gyógyteába eddig még nem használtam de majd megnézem hogy mire használ! Ropiba finom!
Gerdi vagyok úgy néha én is, de mikor másnál látok habos sütit annyira megtudom kívánni!:-)