2013. május 9., csütörtök

Karalábéfőzelék húspótlóval

                                                                                 

Hozzávalók: főzelékhez:  egy nagyobb karalábé,(nekem még az elmúlt évben mélyhűtőben eltett friss karalábém volt azt használtam fel)kevés olaj, 1 ek. liszt, 1,5 dl tejföl, 1 tk. cukor, só és petrezselyem. Húspótlóhoz: 1 ek. zsír, 1 kisebb vöröshagyma, 5 dkg. búzadara, só, bors, oregánó, 1 db tojás,  panírhoz: 1 tojás, zsemlemorzsa, sütéshez: olaj 
🌸
Elkészítése: Főzelék: a karalábét ( amit a mélyhűtőből  vettem ki) mikor már kicsit kiengedett apró kockákra fölvágtam .Kevés olajat forrósítottam erre  tettem rá a karalábét sót szórtam rá kicsit dinszteltem pici vizet ráöntve hagytam hogy puhuljon. Ezután a liszttel megszórtam és ráöntöttem a tejfölt  és az apróra fölvágott petrezselymet kevés cukrot tettem hozzá és készre főztem .Húspótló: a zsírt megforrósítottam amibe az apróra fölvágott vöröshagymát  kicsit dinszteltem majd az edényt félrehúzva ráöntöttem 2,5 dl vizet és puhára főztem a hagymát. Leszűrtem  és ebbe a vízbe szórtam bele a darát ( hagymát összetörve visszatettem )  amit  sűrűsödésig a tűzhelyen hagytam majd levettem és mikor már kihűlt akkor ízesítettem a sóval borssal kevés oregánóval és a tojással jól összekevertem. Ezután formáltam belőle gombócokat amit ellapítottam és tojásban majd zsemlemorzsában megforgattam és forró olajban kisütöttem.
Jó étvágyat kívánok !


13 megjegyzés:

Márti írta...

Nálunk is karalábé volt,csak leves formájában :) A húspótlóval felcsigáztál!

Névtelen írta...

Én még sosem ettem karalábéfőzeléket, de most kipróbálom, olyan jól hangzik! :) A húspótló is jó ötlet.

Névtelen írta...

Isteni, isteni!!!
Karalábéfőzelék!!!!
Töltött karalábé!
Tudom, hogy mélyhűtött, de ez cseppet sem ront a vonzerején!❤

EWA gyöngyös világa! / EWA's World of Beads! írta...

A húspótló nagyon jó,én nem így készítem a főzeléket de kipróbálom.

trollanyu írta...

Szeretem a karalábét, de főzelék formában még nem ettem. Finom, komplett menü a húspótlóval:)

Seffer Lilla írta...

Ez a húspotló nagyon jó ötlet. Én mondjuk a karalábét nem szeretem, de ez húspótló nagyon szuper!

Csigabige írta...

Ez nagyon jó ötlet! Szeretem a karalábét, de még sosem készítettem belőle főzeléket. Ezt mindenképpen ki kell próbálnom!

Ditti írta...

A karalábé főzeléket nagyon szeretem, ez a húspótlós ötlet meg egyszerűen zseniális! Mindenképp ki fogom próbálni! :)

HajniZoli írta...

A hamis fasírtod nagyon bejött, azóta már többször készítettem. Most ez a húspótló csigázott fel, szerintem finom ez is. Kipróbálom:-)

Kati írta...

Amikor a címet olvastam nem tudtam elképzelni mi lehet a húspótló, érdekes ötlet:)

Gabriella írta...

Karalábé főzelék? Nem hallottam még róla, de biztos finom lehet. Viszont ma nálunk is főzelék van - zöldbabfőzelék. Ez is finom. :)

Éva írta...

Márti az is biztos nagyon finom! Ízletes ez a húspótló!
Patricía örülök hogy tetszik! Egészségetekre!
Emőke örülök hogy szereted a töltött karalábét is nagyon szeretem de az csak frissből az igazi. Nagyon finom gyenge karalábé volt ez is még tavaly.:-))
EWA gyöngyös világa! köszi.
trollanyu köszi!
Csilla Andi köszi!
Csigabige örülök hogy tetszik, köszi.Egészségetekre!
Ditti köszi, egészségetekre!
HajniZoli örülök hogy a hamisfasírt is ízlett ez is nagyon finom!
Kati ezt a húspótlót már láttam egy kicsit változtattam rajta én fűszert is tettem bele nagyon finom!
Gabriella a zöldbabot is nagyon szeretem de ez a főzelék is nagyon finom!

Gerdi írta...

Karalábéfőzeléket még soha nem ettem, de ennél kíváncsibb vagyok a húspótlóra. Nincs mese, ki kell próbálnom:-)