2014. február 15., szombat

Fonott túrós rúd

Mági  blogjában láttam  a napokban  és nagyon megtetszett!
                                                                               
Hozzávalók:tészta: 25 dkg. liszt, 12 dkg. margarin, csipetnyi só, 1 ek. kristálycukor, 1 db tojássárgája, 2 dkg. élesztő, 1/2 dl langyos tej. töltelék: 25 dkg. túró, 2 ek kristálycukor, 1 mk. vaníliacukor, 1 ek búzadara, 1 db tojás ,  reszelt citromhéj / ami az eredeti receptben  nem volt/ .+ tészta kenéséhez tojásfehérje,  kisült  süteményre porcukor.
Elkészítése: A lisztben elmorzsoltam a margarint pici sóval és a liszthalmaz közepébe mélyedést csináltam amibe bele morzsoltam az élesztőt rászórtam a cukrot és ráöntöttem a tejet. Hagytam hogy felhabosodjon ezután tettem hozzá a tojássárgáját és összegyúrtam a tésztát. Kétfelé vettem egyenként lisztezett deszkán kinyújtottam  amennyire tudtam vékonyra/2-3 mm/. A tésztát képzeletben  vízszintesen háromfelé osztottam aminek a közepébe kanalaztam a tölteléket( a töltelék hozzávalóit villával összetörtem először a tojás sárgáját tettem a túróba majd  a tojásfehérjét  felvertem habnak és úgy tettem a töltelékbe) . A tészta két szélét /a töltelék alsó részén és felső részén/ késsel bevagdostam ujjnyi csíkokra . Ezután  a töltelékre két oldalról felváltva a tészta csíkokat ráborítottam a túróra. Egy kicsit bonyodalmas leírni , de az említett blogon megnézhetitek . Minkét tésztát mikor elkészítettem  tojásfehérjével lekentem és előmelegített sütőben  200 fokon 25' sütöttem. Nagyon-nagyon finom!
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Csigabige írta...

Nagyon szép lett! Szeretem a túrós süteményeket! :)

Hankka írta...

Nagyon guszta, elfogadnék most szívesen egy-két szeletet! :)

Nagymamis írta...

Tényleg nagyon finom.....már én is kipróbáltam.

Éva írta...

Csigabige köszi!
Hankka köszi, miért nem szóltál hamarabb?:-))
Nagymamis örülök hogy már kóstoltad is, nekem is nagyon ízlett!