2014. március 21., péntek

"Zserbó" pite

Hankka blogján csodáltam rá erre a finomságra. Régóta készülök  megsütni  most jött el az alkalom !
                                                                    

Hozzávalók:tésztához:  10 dkg. vaj,
                                  20 dkg finomliszt,
                                    1 ek. porcukor,
                                    1 tojássárgája,
                                    2 ek. hideg víz. 
                   Töltelékhez:  sárgabaracklekvár,
                                     20 dkg. darált dió,
                                        1 db  tojás + 1  tojásfehérje,
                                         2 cs. vaníliás cukor,
                                         8 dkg. kristálycukor,
                                         1 ek. kakaópor,
                                         1 dl tejszín,
                                      1/2 cs sütőpor,
                                         5 dkg. liszt,
                                            pici rumaroma.
Tetejére: 10 dkg. tejcsokoládé,1 ek. olaj, darabolt pirított dió. 

🍂🍂

Elkészítése:

  •  Tésztához  a hozzávalókat összegyúrtam  és kinyújtottam.
  •  Pite formát vajjal kikentem és ebbe tettem bele a tésztát amit 1/2 órára hűtőbe pakoltam. 
  • A diót  előző nap  teflon edényben megpirítottam /semmit nem kell a dió alá tenni/ kihűtöttem és ledaráltam.
  • A tojássárgáját a kétféle cukorral  jól kikevertem majd hozzákevertem   a kakaót , tejszínt  a sütőporos lisztet a darált diót kevés rumaromát. 
  • Jól összekevertem és a legvégén tettem hozzá a  habnak felvert tojásfehérjét.
  •  A tésztát mikor kivettem a hűtőből megszurkáltam és előmelegített sütőben 180 fokon 15' sütöttem. 
  • Ekkor kivettem a sütőből sárgabaracklekvárral jól megkentem és rátettem a  diós tölteléket majd visszatettem a sütőbe még 30'.
  •   Mikor már teljesen kihűlt akkor a tészta tetejét bevontam  a gőz fölött megolvasztott csokoládéval és darabolt pirított dióval díszítettem. 
Jó étvágyat kívánok!

15 megjegyzés:

teller-cake írta...

Imádom a zserbót, imádom a pitét, így jöhet nekem egy nagy szelet... :))

Nea írta...

Szépséges! Jól esne most egy szeletke.

Csigabige írta...

Nagyon guszta! Kaphatok belőle egy szeletkét? :)

Gerdi írta...

Nagyon szép lett a Te zserbó pitéd is!

trollanyu írta...

Nagyon szép és mennyivel egyszerűbb, mint a zserbó:)

Baloghné Kele Judit írta...

A zserbó az egyik nagy kedvencem, nagyon jó ötlet így tortaként is megsütni :)

Hankka írta...

De szép lett! :) Örülök, hogy megsütötted, és remélem, ízlett nektek is! :)

Kati írta...

Csodafinom lehet:)

Gabriella írta...

De szép, és milyen finom!! Zserbórajongó vagyok, bárhol, bármikor tudok belőle enni jó néhány szeletet... :)

Györgyi írta...

Nagyon finom lehetett :)

marisz57 írta...

Na, ez is megy a várólistámra! :)

Éva írta...

Kedvesek vagytok köszönöm! Most hétvégére készítettem mivel jöttek a gyerekek haza , nagyon ízlett mindenkinek!

Névtelen írta...

Ez csodálatos!!!!!!!!Most vettem csak észre,de a hétvége nem múlhat el,hogy ne készítsem el,köszönöm! <3

Éva írta...

Emőke nagyon örülök hogy találtál ismét egy "kipróbálóst" ! Nagyon finom, egészségetekre!

G.Marta írta...

Meg fogom sütni, nagyon fincsi lehet. Köszi, hogy megosztottad velünk.♥