2014. április 9., szerda

Meggyes-marcipános bejgli Blogszülinapi játékra!

janka kovács blogszülinapja  alkalmából játékot  hirdetett ! Ezzel  a finomsággal  amit a blogjáról választottam szeretnék  jelentkezni!
                                                                             
                                                                                 
Hozzávalók: (Kevesebb mennyiségből csináltam azt írom le ebből egy rúd lett!)
Tészta:
20 dkg.liszt,
  5 dkg. olvasztott margarin
  1 dkg. élesztő
  1 dl tej
  1 ek.cukor,
   pár csepp rumaroma
   csipet só
  1 tojássárgája  + kenéshez 1 felvert tojás
Töltelék:
10 dkg. marcipán
  1 csésze meggy/befőttet leszűrtem/
  1 tk.fahéj, 1 ek cukor.
Elkészítése: A tészta hozzávalóit kelt tésztának megfelelően bedagasztottam majd pihentettem.  Kinyújtottam először a tésztát majd a marcipánt és egymásra helyeztem őket . A tészta közepét végig megszórtam a lecsepegtetett meggyet amit megszórtam fahéjjal és cukorral. Feltekertem a tésztát és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a felvert tojással megkentem és még 15' pihentettem . Mielőtt betettem volna a sütőbe a tésztát  ismét tojással átkentem  és villával  megszurkáltam . Előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem.
Nagyon finom könnyed a tésztája! Ünnepekre lehet hogy fonott kalácsnak fogom elkészíteni töltelék nélkül!
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nagyon jó választás, ez isteni finom! A dekorálásról nem is beszélve. :)

trollanyu írta...

Na ezt is elfelejtettem, de te nagyon finomat választottál:) És micsoda húsvéti hangulat van már nálad, nagyon klasszul díszítetted:)

Roza írta...

Évikém, tökéletes a beigli! Nagyon ügyes vagy!

Györgyi írta...

Éljen! Drága Éva, nagyon szépen köszönöm, hogy játszottál velem :) Hú, én nagyon szeretem ezt a meggyes marcipános bejglit, örülök, ha Nektek is ízlett :)

gionetta írta...

Ínycsiklandó! Nagy kedvet kaptam hozzá! :-))

Éva írta...

teller-cake köszönöm, nagyon finom!
trollanyu köszi!
Roza köszönöm!
janka kovács ezután már én is nagyon szeretem köszönöm neked a receptet!
gionetta köszi, mi az neked elkészíteni, aki egy születésnapra készít legalább 5 tortát:-))