2014. április 21., hétfő

Őzgerinces csoda- sütés nélkül

Ünnepek előtt láttam meg Gabriella blogján ezt a finomságot.  Akkor már gondolatban  választottam receptjeimből egy sütés nélkülit, de ez annyira megtetszett hogy most  el is készítettem   !
                                                                                 
Hozzávalók:kókuszos rész:                                               
  • 5 dl tej,
  • 5 csapott evőkanál kristálycukor
  • 1 cs. vaníliacukor
  • 3 púpos evőkanál liszt
  • 20 dkg kókuszreszelék
kakaós rész:
  • 20 dkg. darált keksz
  • 10 dkg apróra tördelt keksz
  •   1,3 dl tej
  • 10 dkg.  porcukor
  •   2 evőkanál kakaópor
  • 15 dkg. vaj
  •   1 evőkanál rumaroma
  •   2 evőkanál sárgabaracklekvár
Elkészítése: Kókuszos: A tejet a cukorral és a liszttel simára kevertem majd közepes sűrűre főztem . Levettem a tűzhelyről és hozzákevertem a vaníliacukrot és a kókuszreszeléket. Őzgerinc formát fóliával  kibéleltem  és a kihűlt krém 3/4 részét  beletettem kezemmel jól belenyomogattam az oldalába is.
Kakaós: Vajat  megolvasztottam  bele öntöttem a tejet a cukrot kakaót mikor már összemelegedett  tűzhelyről levettem és  beletettem  a rumaromát darált  és a darabos kekszet valamint a lekvárt. Az egészet jól összekevertem és az őzgerinc forma közepébe  belekanalaztam. Tetejére a maradék  kókuszost  tettem majd  fóliával letakartam és hűtőbe tettem. Másnap borítottam ki a formából egy tálcára  és vettem le a fóliát róla.Nagyon finom , mindenkinek nagyon ízlett!

5 megjegyzés:

Emőke írta...

Azta!!!micsoda csemege!!!
Évikém, mennyi időt kell minimum a hűtőben lennie?

Éva írta...

Emőke én délután csináltam meg és másnap délelőtt borítottam ki a formából. Szerintem ha 3-4 órát pihenteted jól lehűl, akkor is már biztos sikered lesz:) Nagyon finom.Mindenkinek ízlett az unokámnak különösen! Szeretem nagyon a kókusz ízét így valószínű hogy még többször elkészítem!

Emőke írta...

Köszönöm!!!

Szera írta...

Csodás!!! :)

Gabriella konyhája írta...

Kedves Éva!
Gyakran benézek hozzád, de úgy látszik, hogy ez a finomság elkerülte a figyelmemet. :) Nagyon örülök, hogy megtetszett Neked és elkészítetted, szépet készítettél.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...