2014. április 6., vasárnap

Zsemlevekni házilag

                                                                             

Hozzávalók:  35 dkg. liszt, 1 dl langyos tej, 1 dl langyos víz, 1,5 dkg. olvasztott margarin, 1 mk. cukor, 1 tk. só, 1 dkg. élesztő.
🌻
Elkészítése: Az élesztőt kevés langyos tejben a cukorral 1-2 tk liszttel elkevertem 10' pihentettem majd a  liszthez öntöttem a többi hozzávalóval együtt , jól bedagasztottam letakarva kb. 1 órát pihentettem. Ezután átgyúrtam és megformáltam  margarinnal kikent tepsibe pakoltam. Bevagdostam  /most kicsit elég mélyre sikerült, süléskor szétnyílt kicsit/ volt kevés megmaradt tojássárgája 1 ek. vízzel elkevertem és megkentem a tésztát. Még a sütő melegedett addig pihent a tészta ekkor ismét átkentem és ment a sütőbe 200 fokon 25' sütöttem.
Ui:A zsemle alapreceptjét innen hoztam , gondoltam vekni formában is jó lesz !/Kicsit változtattam rajta/ Nagyon finom!
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Vicuska írta...

De szívesen letörném a sarkát magamnak!

Okki írta...

Finom veknicskét készítettél! Ügyes vagy! :)

Éva írta...

Vicuska már késő nincs meg a sarka, de egy szeletet még szívesen adok:-)
Okki köszi!