2014. december 16., kedd

Ünnepi kenyerünk

                                                                                 
Az ünnepekkor  ennek már csak hűlt helye lesz!:-)) Ezt olyan próbasütésnek szántam!
Hozzávalók: 25 dkg. finomliszt, 10 dkg. teljes kiőrlésű liszt, 1,5 dkg. élesztő, 1 mk. cukor, 2 mk. só, 1/2 dl joghurt, 1 db közepes nagyságú krumpli.
🌻
Elkészítése:  Megpucoltam a krumplit felkockáztam és enyhén sós vízben puhára főztem. A krumplit összetörtem a levét félretettem.  Kevés langyos vízbe morzsoltam az élesztőt  hozzátettem a cukrot és egy kanál lisztet  hagytam meleg helyen felfutni. A kétféle lisztet összevegyítettem  hozzá öntöttem az áttört krumplit a megkelt élesztőt  sót  a joghurtot  és még annyi langyos krumpli vizet tettem hozzá amivel jól betudtam dagasztani a tésztát. Letakartam  és hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúródeszkára borítottam ahol átgyúrtam  majd ellapítottam a tésztát és feltekertem   megformáztam kenyérnek. Hagytam kicsit pihenni majd két végét bevágtam és vízzel lespricceltem ,kicsit vártam majd egy formát helyeztem a kenyérre és 1 mk kakaópor és liszt keverékével beszórtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  és előmelegített sütőben  220 fokon 35' sütöttem. (A tepsi alá edénybe vizet tettem!) Mikor kivettem a sütőből ismét vízzel permeteztem le. Nagyon finom puha kenyér!
Ui: Annyiféle -fajta kenyérkét sütöttem már, egyik jobb  volt mint a másik. Ez most  saját ötletből jött  és amit találtam hozzá!
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép nagy kenyér! És finom is lehet :-)

Tiffanylda írta...

Biztos fincsi!:) A lángost, pogácsát is úgy szeretem, ha krumplis. Egész más, mint a többi! Nekem sokkal finomabb. Ügyes vagy, biztos sikere lesz, gratulálok!

Éva írta...

Katalin köszönöm!
Tiffanylda nagyon finom, krumpli imádó vagyok én is . Köszi!