2015. április 23., csütörtök

Fehér kenyér

Sok jó kenyér receptem van de hiába, ha olyat látok ami tetszik azt kipróbálom  ! Innen hoztam a receptet!
                                                                                

Hozzávalók:
10 g olaj
10 g kristálycukor
5 g só
15 g élesztő
190 ml víz
50 g rétesliszt
300 g finomliszt
15 g tejpor
🌸
Elkészítése: (Az említett oldalon géppel dagasztották.) Nálam a hagyományos módon történik a dagasztás mint most is kevés langyos vízbe morzsoltam az élesztőt pici cukorral liszttel , mikor feljött akkor a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam .Letakarva  duplájára kelesztettem, majd enyhén lisztes gyúródeszkán átgyúrtam a tésztát formáztam  késsel vágásokat csináltam rá majd kiolajozott formába tettem  vízzel megkentem és ismét hagytam pihenni 45'. (Most  próbáltam ki először ezt a módszert amit ír a recept hogy alacsony hőmérsékleten bekapcsolva a sütőt vizet tenni az alsó részre és itt keleszteni) Vízzel lekentem ismét a tésztát és 200 fokon 30' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből vizes ecsettel ismét átkentem. Rácson hagytam kihűlni.
                                                                     
Nagyon finom!
Jó étvágyat kívánok !

1 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett ismét a kenyered, kívül is és belül is :-)