2015. május 28., csütörtök

Epres pite🍓

                                                                           
Hozzávalók:
tészta:
15 dkg liszt
10 dkg porcukor
fél csomag sütőpor
csipet só
citrom reszelt héja
2 db tojás
10 dkg natúr joghurt
10 dkg margarin/kicsit olvasztva
epres részhez:
20-25 dkg eper
5 dkg kristálycukor
formához margarin + liszt
🍓
Elkészítése: Először az epres résszel kezdtem : megmostam az epreket és felszeleteltem. Edénybe  tettem  a  cukrot amit  tűzhelyen  aranybarnára  karamellizáltam   majd felöntöttem 0,3 dl vízzel és  sziruppá főztem: Ebbe tettem bele az epret kissé megfuttattam rajta csupán annyira hogy ne legyen azért nagyon puha.  A szirupot leszűrtem.  Pite formát margarinnal kikentem liszttel beszórtam . Tésztához a lisztet a porcukrot, a sütőport  sót és a reszelt citromhéjat egy tálban elkevertem. Hozzáadtam a tojásokat, a joghurtot és az olvasztott/ de már nem meleg/  margarint és sima tésztává kevertem. Ezt öntöttem a pite formába majd a leszűrt epret  rászórtam . Előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem.
Nagyon finom volt felszeletelve nem volt időm fotózásra!😋
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: