2015. június 29., hétfő

Egyenes kifli

Limara  akitől ismét sütöttem ! Nagyon sok jó péksüteményét  készítettem már el, most is mint általában csupán fél adagból  azt írom le!
                                                                                  
Hozzávalók:
25 dkg liszt
1 teáskanál só
2 evőkanál olaj
0,8 dl víz
0,8 dl tej
1 dkg élesztő
csipetnyi cukor/bár a receptben nem szerepelt/
😊
Elkészítése: Meglangyosítottam az összeöntött tejet és vizet belemorzsoltam az élesztőt  hozzátettem a pici cukrot összekevertem. A kimért liszt közepébe  öntöttem  a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam. Letakarva 30' pihentettem majd enyhén lisztes deszkára borítottam ahol 4 felé vágtam a tésztát és egyenként  kicsit átgyúrtam és gömbölyűre formáltam  letakarva hagytam 10' pihenni. Ezután a tésztát egyenként ovális formára nyújtottam majd feltekertem  kicsit megsodortam  és sütőpapírral borított tepsire raktam. 30' pihentettem , ezután vízzel permeteztem le és vegyes magot szórtam rá. Előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem. Mikor elkészült ismét vizet permeteztem rá. Nagyon finom ropogós kifli lett!😋
Jó étvágyat !

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

...egyenesen ide reptethetnéd nekem, vacsorára! :-DD

Éva írta...

teller-cake legközelebb küldöm:-))