2015. július 8., szerda

Rongyos lapótya (rongyos lapóka) "Ízőrzők" Penyige

                                                                                 
Hozzávalók:
/most fél adagból azt írom le/
20 dkg liszt
csipet só
2 evőkanál aludttej/kefirt használtam/
1 mk szódabikarbóna
zsír kenéshez és sütéshez
*
Elkészítése:Liszt-só- szódabikarbóna-kefir/ aludttej összegyúrtam/ kicsivel több kefirrel gyúrtam be a tésztát / és fél órát pihentettem. Ezután kinyújtottam a tésztát 1/2 cm vastagra megkentem olvasztott zsírral  feltekertem és 5 cm darabokra vagdaltam. Ezeket a csigákat egyesével talpára állítottam kicsit tenyeremmel lenyomtam majd nyújtófával  palacsinta nagyságúra  nyújtottam. Palacsinta sütőben forró zsírban mindkét oldalát  megsütöttem. Ebből a mennyiségből 6 db lett. Azt hogy Penyigén mivel vagy hogy eszik? nem tudom de nekünk tejföllel megkenve sajttal megszórva nagyon ízlett! Olyan mint egy lángos  talán még jobb mert könnyebb a tésztája! Akár vacsorára de szerintem  leves után is igen finom laktató étel!
Jó étvágyat !

6 megjegyzés:

Anikó írta...

Nincs új a nap alatt, de a világban sem, mindig erre jövök rá, mert ez hasonlatos az indiai paratha kenyérhez, ez egy gyors kenyér, itthon is érdemes megcsinálni, különösen szaftos, szószos húsételekhez kiváló köret-kenyér: 10 darab lesz az alábbi mennyiségből
60 dkg finomliszt, 1,5 tk.só, 3,75 dl hideg víz, ezt összedolgozni simára /gyorsan megy/, 10 részre darabolni, golyókká formázni, picit pihentetni, majd egyenként kinyújtani köralakúra, langyos zsírral megkenni, őrölt köménnyel meghinteni /aki szereti a köményt/ majd mindegyiknél középtől lefelé bevágni, majd a vágás mentén körbe-körbe tölcsér alakúra feltekerni, függőleges állásban /a tölcsér vége lefelé/ tenyérrel lenyomni, lelapítani egy mozdulattal, újra kinyújtani serpenyő méretűre és végül forró, száraz serpenyőben mindkét oldalát pirosra sütni. Nagyon finom, foszlós.

Ani írta...

Kicsit izgalmasabb a lapótyád, mint a hagyományos lángos. Biztos ízesebb is. Mindenesetre jól néz ki.:)

Katalin írta...

De egyszerű recept, és milyen finom lehet!

Éva írta...

Anikó köszi ezt a jó kis receptet.
Ani nekem is izgalmas volt a készítése hogy milyen is lesz? Finom .
Katalin köszi.

Évi - Ízek és utazások írta...

Kedves Éva! Köszönöm az új bejegyzésben ezt a tippet is. Nagyon guszta, el fogom készíteni. :)

Éva írta...

Évi örülök hogy tetszik, váljon egészségedre!