2015. november 9., hétfő

Cappuccino keksz

Ha olyan receptet  látok valamelyik blogon aminek valamelyik összetevőjét  nagyon szeretem/ nescafé,fahéj/ és ráadásul még olcsó is akkor hajlamos vagyok arra hogy 1-2 napon belül kipróbáljam. Így jártam ezzel a recepttel is amit piszke oldalán találtam!
                                                                               
Hozzávalók:
0,5 dl tejszín
4 kávéskanál nescafé
5 dkg porcukor
7 dkg vaj
1 db tojás/sárgája tésztába, fehérje tésztát kenni
csipet só
12 dkg liszt
késhegynyi fahéj
kekszek szórására:
1 evőkanál kristálycukor
pici fahéj  és nescafé
*
Elkészítése: Tejszínt felmelegítettem és a nescafét addig kevergettem benne még feloldódott. A vajat a cukorral kikevertem majd hozzátettem a tojás sárgáját és a kávés tejszínt is amivel  összekevertem. A liszthez vegyítettem a fahéjat és ezt is a masszához dolgoztam először fakanállal majd kézzel gyúrtam   közben még kevés liszt kellett hozzá. Fóliába  csomagoltam  a tésztát és fél órát hűtőben pihentettem. Tepsibe sütőpapírt tettem a kivett tésztát enyhén lisztes deszkán kinyújtottam kisujjnyi vastagra  kiszaggattam  tepsire raktam. Tojás fehérjével megkentem és a cukor -fahéj és nescafé keverékével megszórtam. Előmelegített sütőben 180 fokon 15' sütöttem. Nagyon finom !
Ha szereted a nescafé ízét ajánlom kipróbálásra! 

Nincsenek megjegyzések: