2015. november 15., vasárnap

Tejcsokoládés-mogyorókrémes keksz-Karácsonyi aprósütemények blogjátékra!

Martinelli blogjátékára  készítettem ezt a kekszet ami szerintem  a karácsonyi ünnepi asztalunkon is ott lesz!
                                                                                

Hozzávalók:
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
10 dkg kristálycukor
20 dkg vaj
10 dkg darált vagy finomra vágott(török) mogyoró
1 db tojás
krém:
30 dkg mogyorókrém
10 dkg vaj
bevonás:
15 dkg tejcsokoládé
2 evőkanál olaj
díszítés
*
Elkészítése: A tészta hozzávalóit összegyúrtam és 1 órára hűtőbe tettem. Ezután lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra kinyújtottam és különböző karácsonyi  formákkal kiszaggattam. Sütőpapírral borított tepsibe raktam és 180 fokon 15-20' alatt megsült. Mikor kihűlt akkor a mogyorókrém és vaj keverékével kettő-kettő kekszet összeragasztottam . Gőz fölött megolvasztott csokoládéba  mártottam és díszítettem.
( A most leírt mennyiség feléből készítettem csak, mivel ez próbasütésnek szántam az ünnepek előtt:-))
Ezen a hétvégén unokák tesztelték ízlett nekik!
                                                                   

4 megjegyzés:

Marti M írta...

Nagyon jól néz ki és biztos nagyon finom! Köszönöm a részvétet! :)

Gerdi írta...

Szépek és finomak is bizonyára! Köszönöm, ezt én is besorolom a karácsonyi apróságok sorába! :-)

Katalin írta...

De szép karácsonyi mintájú kekszeket sütöttél! Nagyon finomak lehetnek!
Én is akartam már Erika játékára aprósüteményeket sütni, de még nem jutottam odáig, s lám, már meg is előztél :-) :-)
Annyi játék van mostanában, elkészítettem Melindának a Skandináv ételeket és Verusnak a karácsonyi menüt, úgy hogy most már tényleg Erika jön majd....

Éva írta...

Marti M köszönöm!
Gerdi örülök hogy tetszik nagyon finom!
Katalin köszi. Már a játékokra remélem mindre elkészültek a "művek" sajnos a verus játékára nem tudok jelentkezni.