2015. november 16., hétfő

Szalonnás burgonyaropogós

                                                                                  
Hozzávalók:
35 dkg  krumpli
5 dkg füstölt szalonna
1 db tojássárgája
1 mk.margarin
2,5 evőkanál liszt
panírhoz:
a tojás fehérje+1 db tojás
liszt,prézli
olaj a sütéshez
*
Elkészítése: A krumplit megpucoltam feldaraboltam és enyhén sós vízben puhára főztem. Leszűrtem és összetörtem hagytam teljesen kihűlni. A szalonnát feldaraboltam és a kihűlt krumplihoz tettem  a tojássárgájával , margarinnal ,kevés sóval  és a liszttel jól összekevertem  az egészet. Lisztet,  felvert tojást és prézlit tettem tányérba és a masszából kanállal vettem ki egy adagot /előtte a kanalat vízbe mártottam/ és kézzel ellapogattam majd sorba liszt-tojás-prézlibe forgattam és forró olajba tettem  ahol mindkét oldalát megsütöttem és papírtörlőre szedtem . Nagyon finom  akár tejföllel  is lehet vagy más mártogatóssal! Nekem megmaradt rizibizim volt azzal is nagyon jó volt!
                                                                           
Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések: