2016. január 31., vasárnap

Kelt túrós rétes

Ismét egy  olyan recept  amit már sokszor átforgatott szakácskönyvemben találtam most!
                                                                        

Hozzávalók:
  • tészta: 25 dkg finomliszt
  • 1 dkg élesztő
  • 1,5 dl tej
  • 1 db tojás
  • töltelék: 25 dkg tehéntúró
  • 10 dkg margarin
  • 1 citrom reszelt héja
  • mazsola
  • 2 evőkanál nyírfacukor
  • 1 db  tojásnak a fele
Elkészítése: Az élesztőt kevés tejjel pici cukorral liszttel elkevertem és hagytam felfutni. A kimért liszthez tettem a  felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam majd hagytam duplájára kelni. Közben elkészítettem a tölteléket: áttörtem villával a túrót hozzátettem az édesítőt a kissé megáztatott mazsolát és a reszelt citrom héjat valamint a tojás  sárgájának és a fehérjének is a felét /fehérje felverve/ elkevertem az egészet és félretettem. A margarint felolvasztottam. Mikor a tészta megkelt  tetejére kevés margarint öntöttem  és tiszta konyharuhára tettem ott nyújtottam ki vékonyra majd a tészta felém eső szélesebb oldalára kanalaztam a tölteléket  kevés margarint locsoltam rá és a konyharuha segítségével felgöngyöltem. Margarinnal kikent tepsibe tettem ahol a tészta tetejére locsoltam a margarinból és előmelegített sütőben 220 fokon 25' sütöttem.(Tapasztalatból jegyzem meg hogy kis lisztet szórjatok a konyharuhára mielőtt ráteszitek a tésztát!) Nagyon finom!
Megkínálhatlak?

                                                              

3 megjegyzés:

Emőke írta...

A nyújtás nekem mumus, talán mert még nem csináltam....viszont nagyon jól keírtad és a recept is olyan tökéketes❤️

Katalin írta...

Fincsi lehetett!

Éva írta...

Emőke örülök hogy tetszik.Egyszer majd rászánod magad és meglátod hogy könnyen elkészíthető.
Katalin az biztos hogy nagyon finom volt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...