2016. február 10., szerda

Paradicsommártás húsgombóccal

Általában hétvégén ha magunk vagyunk ketten,  és sertéshúst veszek 1/2 kg szoktam venni. Férjuram fokhagymás húst kívánt amihez általában kevés lecsót és sült krumplit szoktam csinálni.Nekem viszont  nem kívánta a szervezetem most a zsíros ételt ezért  a hús felét ledaráltam és  ezt készítettem  belőle!                                                                              
Hozzávalók: gombóchoz: 25 dkg darált hús, 2 evőkanál rizs, fél fej kockára vágott vöröshagyma, őrölt bors,só, 1 felvert tojás fele.mártáshoz: 2-3 ek. olaj, 1 ek. liszt, fél fej apróra vágott hagyma, zeller zöldje vagy gumója, só, őrölt bors, pirospaprika,  1,5 dl paradicsompüré/ házi.
Elkészítése: Először a gombócot készítettem el: a hozzávalókból masszát gyúrtam.1/2 liter vizet feltettem főni mikor már forrt tettem hozzá 1 db leveskockát és ebbe a vízbe tettem bele a kis gombócokat. Felfőztem majd gombócokat kiszedtem a levét félretettem. Mártáshoz: megforrósítottam az olajat majd beletettem a hagymát és a lisztet rántást készítettem fűszereztem borssal kevés pirospaprikával és felöntöttem a leszűrt lével. Hozzá öntöttem a paradicsompürét , sót,  zeller zöldjét és készre főztem . Mikor elkészült beletettem a gombócokat . 2 db krumplit főztem hozzá. Nagyon finom ! 
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: