2016. május 24., kedd

Kapusznyik(káposztás kalács) "Ízőrzők" Domoszló

                                                                         

Hozzávalók:( 1 rúdhoz): tészta: 30 dkg liszt, 1 evőkanál cukor, 1,5 dkg  élesztő, 1,5 dl tej, 8 dkg zsír, 1 teáskanál só, 1 db tojás.töltelék: 60 dkg káposzta, ízlés szerint só, kanál zsír, 1/2 mk. őrölt bors, 1 teáskanál cukor.
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe tettem az élesztőt hagytam felfutni. Lisztet összemorzsoltam a zsírral  és a többi hozzávalóval  felfutott élesztővel bedagasztottam a tésztát. Letakarva hagytam kelni. Közben elkészítettem a tölteléket: lereszeltem a káposztát besóztam  hagytam állni a sóban majd 1/2 óra múlva kinyomtam a sóból és zsíron megdinszteltem  ízesítettem borssal és pici cukorral. Mikor megkelt a tészta kinyújtottam téglalap formára megkentem a káposztával és feltekertem .Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem felvert tojással megkentem  és előmelegített sütőben 200 fokon 30' sütöttem. Mikor kihűlt a tészta csak akkor szeleteltem! (Bár férjuram kicsit türelmetlen volt és már langyosan kérte!) Nagyon finom!
Jó étvágyat !

8 megjegyzés:

Timi írta...

Milyen finom lehet!!! Köszönöm a receptet! Felkerül a listára!

Katalin írta...

Ez biztos nekem is ízlene! Szeretem a sós kalácsokat is, főleg így, káposztával :-)

Éva írta...

Timi nagyon finom ! Egészségetekre!(fotót küldjél nekem)
Katalin akkor biztos ízlene, én is nagyon szeretem magát a káposztás tésztát is ! Érdekes mert férjuram a tésztát nem eszi ez viszont ízlett neki!

sucika írta...

Én régebben két tészta közé tettem a káposztát, aztán anyukám kitalálta, hogy hajtogat rajta néhányat, mint a pogácsánál. Azóta én is úgy csinálom, így több rétegben van a káposzta, és nem is szárad ki úgy, mint a hagyományos megoldásnál. Imádom. :))

Kreatív konyha írta...

Rég jártam itt, de örömmel látom, hogy sok finomság készült. Tetszik ez a káposztás kalács is! Minden káposztát szeretek...
Gratulálok kisunokáidhoz, jóképű mindhárom! Szeretettel üdvözöllek! Móni

Éva írta...

sucika ezek szerint kedveled a káposztát, finom is bármilyen formában is legyen:)
Kreatív konyha nagyon örülök hogy itt vagy!Köszönöm a kis "jóképűek" nevében is :-) Biztos nagyok lettek már a fiaid régen hallottam felőlük!

Vicuska írta...

Igen, igen, igen!!!! Ezt meg kell sütnöm!

Éva írta...

Vicuska egészségedre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...