2016. május 20., péntek

Svájci röszti

Évi blogjátékára jelentkeztem akinek blogszülinapja  közeledik , nyáron pedig  Svájcba készül ! Kérése hogy  pár receptet ajánljunk  előre is  tájékozódásként! Nem tudom hogy Évinek ez a recept mennyire nyeri el a tetszését  én  első ránézésre  igen jónak találtam és az is!!
                                                                            

A receptet itt találtam ezzel a bevezetéssel együtt:

"A Rösti eredetileg a svájci konyha sajátja, a fondü és a raclette mellett. Sokféle krumpliételt hívnak Magyarországon "röszti"-nek, de Svájcban ez RÖSTI, st-vel írva és ejtve és ez az eredeti receptje. 
Ez egy igazi, tradicionális svájci "parasztétel". Olyasmi volt ez, mint nálunk a szalonnás, hagymás..."
                                                                       *
Hozzávalók  fele mennyiségből /2 adag/:1/2 kg burgonya, 2 evőkanál napraforgó olaj, só ízlés szerint, 5 dkg húsos  szalonna/ nélküle is elkészíthető/.
Elkészítése: A burgonyát héjával együtt megfőztem és a vízben  hagytam kihűlni. Megpucoltam majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem.  Serpenyőbe forrósítottam  az olajat amibe tettem a felkockázott szalonnát és megdinszteltem. Ezután tettem hozzá a reszelt krumplit  kevés sót tettem rá és 2-3 evőkanál vizet. Összekevertem óvatosan és pirítottam az egészet sütőlapáttal alányúltam és egyben fordítottam meg hogy a felső része is lepiruljon.Mikor elkészült egyben csúsztattam a tányérra. Salátával vagy szaftos húsok mellé köretként is kiváló lehet! Nekünk most a salátás változattal  volt /nyers lecsó/! Nagyon finom!
Jó étvágyat !


2 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Köszönöm ezúton is a jelentkezésed!

Éva írta...

Évi én köszönöm hogy rátalálhattam erre az ételre a játékod apropóján!