2016. május 13., péntek

Túrós-barackos pite

                                                                              
Hozzávalók tésztához: 30 dkg liszt,  8 dkg porcukor, 1 csomag sütőpor, 12,5 dkg margarin, 1 db tojás, 2 evőkanál tejföl,töltelékhez: 50 dkg túró, 10 dkg kristálycukor, 1 citrom leve és reszelt héja, 1 db tojás, 1 evőkanál búzadara, 50 dkg  őszibarack/befőtt,  baracklekvár.
                                                                         

Elkészítése: A tészta hozzávalóit összegyúrtam és 1/2 órára hűtőbe tettem.  A töltelékhez a túrót a kristálycukorral citromhéjával és kevés levével  valamint a tojással és búzadarával  jól összeforgattam végül hozzákevertem a felkockázott barackot is. A piteformát olvasztott margarinnal kikentem liszttel beszórtam . A tészta  kétharmadát kb. 35 cm átmérőjű körré nyújtottam  és az előkészített formába tettem úgy hogy az oldalára is jusson tészta. Megkentem baracklekvárral  majd erre halmoztam rá a tölteléket. A maradék tésztából kerek lapot nyújtottam és befedtem a pitét. Felvert tojással megkentem villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 170 fokon 40' sütöttem.Nagyon finom !
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: