2016. július 28., csütörtök

"Vegyes-ízes" lekvár téli napokra

Többször leírtam már magamról  azt a tulajdonságomat hogy semmit nem szeretek pocsékolni, ha egy mód van rá akkor felhasználok még időben mindent! Így született meg ez a pár üveg lekvár is, egyáltalán nem volt beiktatva hogy én vasárnap délután lekvárt fogok készíteni.Lányomék hoztak sárgabarackot és szilvát  aminek egy része igen érett volt már nagyon finom illatos volt a barack és a szilva is. A túlérett gyümölcsök végül pár óra leforgása alatt kis üvegekben végezték:-))
                                                                                
Hozzávalók és elkészítése:Mennyiséget nem tudok írni: sárgabarack és pár szem  ringló szilva, cukor, Dzsemfix , ízesítésnek csipetnyi vaníliás cukor és fahéj.Gyümölcsöket megmostam magját kiszedtem majd feldaraboltam ill. kicsit turmixoltam.  Hozzákevertem  a cukrot , dzsemfixet  és  az ízesítőket . Feltettem a tűzhelyre alacsony hőfokon főzni  közben kevertem . Forrástól számított 10' után levettem a tűzhelyről és az odakészített üvegekbe szedtem , először fóliával majd az üvegtetővel lezártam. Az üveget  fejre állítottam 5'-re majd visszafordítottam  hagytam tálcán kihűlni és ezután "öltöztettem " tettem a többi üvegek mellé!
*Ez most csupán 3 üveg de "sok kicsi sokra megy" ugye ?
Gondoljunk a téli napokra is !

Nincsenek megjegyzések: