2016. augusztus 21., vasárnap

Csokis-kókuszos szelet

Kedvenceim közt szerepel a kókusz  ezért mikor Okkinál megláttam  ezt a süteményt tudtam hogy előbb vagy utóbb, de inkább előbb asztalunkra "varázsolom"!
                                                                             


Hozzávalók: tésztához: 28 dkg liszt, 2,5 dkg kókuszreszelék, 1 cs.sütőpor, 1 csipet só, 3 db tojás, 10 dkg cukor, 1 cs. vaníliás cukor, 7,5 dkg margarin, 1,8 dl tej.Krémhez: 3 evőkanál kakaópor, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál víz, 4 dkg étcsokoládé, 10,5 dkg margarin, 8 dkg kókuszreszelék Tetejére kókuszreszelék.
                                                                                  *
Elkészítése:Tészta: Kimért lisztet összekevertem a sütőporral és a kókuszreszelékkel. Tojásfehérjét  csipet sóval kemény habnak felvertem. Tojássárgáját a cukorral habosra kevertem majd a puha margarint is hozzákevertem, ezután a lisztes keveréket és a tejet felváltva tettem hozzá. Legvégén apránként kevertem bele a tojáshabot. Sütőpapírral bélelt tepsibe /30x22 cm/ öntöttem  és előmelegített sütőben 200 fokon 25-30' sütöttem. Mikor a tészta kihűlt  elkészítettem a krémet.Kakaóport a cukorral összevegyítettem majd  vizet tettem hozzá amivel  csomómentesre kevertem  a tűzhelyre tettem és kis lángon kevertem még a cukor elolvadt . Ezután hozzátettem a darabolt csokit és a margarint  mikor már félig elolvadt levettem a tűzhelyről és addig kevertem még teljesen felolvadt és csak ezután kevertem bele a kókuszreszeléket.A kihűlt sütemény tetejére  kentem és megszórtam kókuszreszelékkel. Mikor már dermedt volt a csokirész akkor vágtam  hosszúkás szeletekre. Nagyon finom!
Megkínálhatlak?

2 megjegyzés:

Okki írta...

Gyors voltál az elkészítésével. :) Örülök, hogy nektek is ízlett! :)

Éva írta...

Okki igyekeztem mert nagyon megtetszett.Köszi nagyon finom volt!