2016. augusztus 11., csütörtök

Svéd uborkasaláta -téli napokra

Hankka  készített ilyen savanyúságot ami felkeltette érdeklődésemet!( Fél adagból készítettem azt írom le kicsit tértem el az eredeti recepttől!)
                                                                            

Hozzávalók:2 kg uborka, 1/2 kg vöröshagyma,  felöntőlé: 3 dl víz, 3 dl cukor, 2 dl 10 %-s  ecet, 1/2 dl só, 1/2 kávéskanál Na-benzoát, 1/2 kávéskanál  citromsav..
Elkészítése: Megpucoltam a vöröshagymát  vékonyra felszeleteltem. Uborkát szintén hibás részeitől megszabadítottam majd többször átmostam és legyalultam. Összeöntöttem a felszeletelt zöldségeket egy fazékba . A kimért vízből kb. 1 dl  meglangyosítottam  amiben feloldottam a kétféle port és cukrot majd hozzátettem a többi folyadékot  elkevertem és ráöntöttem a hagymás-uborkás  keverékre amit jól átforgattam és letakarva hűvös helyre pakoltam  ahol 1 napig pihent közben többször óvatosan megkevertem . Másnap kimosott üvegekbe pakoltam előbb a sűrűjét majd a levét kanalaztam rá. Fóliával és üvegtetővel lefedtem  és tettem téli  pihenő helyükre! Már most annyira finom volt az illata, kevés hozzávalóból könnyen elkészíthető érdemes kipróbálni! Köszi a receptet!
Rakjunk üvegekbe minél több finomságot téli napokra!



2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon tetszik a recept. Még soha nem tettem el uborkát, ezért nem tudom mivel kellene letakarni? Konyharuha? Fedő? Köszönöm a válaszát.

Éva írta...

Zsuzsa Aranyosiné Markotai örülök hogy tetszik, szerintem fedő a legjobb mivel hagyma is van benne erős az illata de finom! Sok sikert!