2017. március 14., kedd

Kossuth kifli

                                                                                           
Hozzávalók:
20 dkg vaj
20 dkg porcukor
18 dkg liszt
1 mokkáskanál sütőpor
citrom reszelt héja
4 db tojás
sütemény szórásához: darabolt dió-szeletelt mandula  
🌸
Elkészítése:  Tojást ketté vettem. Vajat a porcukorral kikevertem egyenként tettem bele a tojássárgáját  amivel folyamatosan kevertem, reszelt citrom héját is belekevertem majd a sütőporos lisztet tettem hozzá. Tojások fehérjét kemény habnak felvertem  amit apránként forgattam bele a tojásos -lisztes masszába. Közepes nagyságú tepsit zsírral kikentem  liszttel beszórtam és ebbe öntöttem bele a tésztát  elegyengettem majd a tetejére  szórtam a darabolt dió és szeletelt mandula keverékét ./Lehet választani vagy a dió v.agy mandula ? enélkül  is elkészíthető./ Előmelegített sütőben 210 fokon 30' sütöttem. Tepsiben hagytam kihűlni csak ezután szaggattam félhold formára egy pogácsa szaggatóval.  Nagyon finom sütemény! (Receptkönyvbe úgy szerepel mint :Vajas piskóta/Kossuth kifli!)
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De szépet és finomat sütöttél az ünnepre! Én még csak nem is ettem ilyet, egyszer ki kéne próbálni...
Más években én is mindig szoktam valami március 15-re emlékeztető sütit készíteni, de most valahogy kifogytam az ötletekből...

Éva írta...

Katalin tudod milyen régen tervezem hogy elkészítem? Most sikerült éppen volt dióm is , érdemes elkészíteni mert nagyon finom sütemény!