2017. szeptember 17., vasárnap

Gesztenyés szelet

Összevont családi ünneplés  volt a hétvégén most  ünnepeltük utólagosan a lányom névnapját is , erre az alkalomra sütöttem ezt a süteményt.
                                                                               

Hozzávalók:tésztához: 45 dkg liszt. 1 csomag sütőpor, 1 evőkanál kakaópor, 15 dkg kristálycukor, 1 tojássárgája 1 egész tojás, 25 dkg margarin, 1,5 dl tej krémhez:35 dkg gesztenyemassza, 1 csomag vaníliás pudingpor, 10 dkg porcukor, 20 dkg margarin, kevés rumaroma, 3 dl tej, tetejére étcsokoládé és kókuszreszelék.
Elkészítése:A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam három felé vettem  egyenként kinyújtottam és  sütőpapírral borított tepsi hátán megsütöttem a lapokat. 200 C fokon 10-15'. Krémhez a pudingot tejjel sűrűre főztem hagytam kihűlni. A gesztenyemasszát  kikevertem a cukorral , aromával és a margarinnal végül a kihűlt pudinggal összekevertem. Ezután krémmel megtöltöttem a lapokat a tetejét  gőz fölött olvasztott étcsokoládéval vontam be és mielőtt teljesen megdermedt volna kókuszreszeléket szórtam rá. Nagyon finom!
Ui:Ritkán járok így , mikor a lapokat sütöttem figyelmetlen voltam a kivett tepsit a gáztűzhelyre raktam fel ahol megcsúszott én gyorsan kaptam utána hogy ne essen le belekaptam a forró tésztába tepsibe.Azon kívül hogy összetört kicsit a lap kb.  4 ujjamat égettem meg. Azért megoldottam a tészta problémát középső lapnak tettem mint a legót kiraktam krémmel megtámogattam :-))
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: